onsdag den 13. august 2008

En patchworker er født...




Det startede med en lækker bunke stof. Alt sammen fra Stof & Stil. Rød og marine mælkedrengestrib. Lys blå, natur og rød bomuldslærred samt hør/bomuld til bagside. Alle lækre naturmaterialer.
Nu er jeg færdig! Jeg har lavet et patchworktæppe. Eller rettere jeg har lavet et tæppe bestående af lapper, lidt snyd og noget der skal forestille håndquiltning.

En "rigtig" patchworker ville helt sikkert korse sig hvis hun så mit arbejde. Det er pænt syet....på symaskine. Jeg erfarede under min research til projektet, at "rigtig" patchwork består af helt urimeligt mange, meget små stykker stof der er syet sammen.......i hånden. Ergo, jeg bliver aldrig rigtig patchworker. Desuden har jeg sat stjernerne på me HiFix og derefter quiltet dem i kanten således de kan holde til en omgang maskinvask. Jeg er klar over at kanterne på stjernerne vil trævle lidt med tiden. Men jeg har besluttet at det bare skal være en del af tæppets kommende patina. Jeg er iøvrigt yderst tilfreds med resultatet. Det er et rigtig drengetæppe. Det vil klæde lille Anton.


...og nu jeg alligevel havde symaskinen fremme, syede jeg også lige en lille flagranke til Anton.
Jeg er helt tosset med røde stjerner. Dem kan jeg få til at passe til det meste drengeudstyr. Tøj, tæpper og andet lækkert tingel tangel.

3 kommentarer:

  1. Nu har jeg set din flagranke...skøn. Tæppet er jeg jo helt vild med allerede.

    SvarSlet
  2. Fede projekter!! Det er vildt flot! Men forstå lige en ting, der findes ikke "rigtige" og "forkerte" patchworkere... Du har lavet dit første tæppe, og håndsyning eller ej, så er du nu patchworker :-)Glæder mig til at se dit næste projekt :-)

    SvarSlet
  3. Hei! Fant bloggen din via Karen, og synes teppet ditt var nydelig!!:-) Jeg liker fargekombinasjonen kjempegodt, og dessuten er jeg også veldig glad i stjerner... Flott flaggranke også!:-) Hilsen fra Borghild:-)

    SvarSlet