søndag den 14. september 2008

Ups, jeg gjorde det igen.....

Jeg fik lige en idé da jeg besøgte Tine K Butik i Herning i går. Der hang den fedeste korte vest i perlestrik, i et mærke der var så tjekket at jeg aldrig har hørt om det før, og i øvrigt har jeg lykkeligt glemt hvad det hed. Vidunderet kostede 650,-.....!! Der var garn for 240,- hvis man som mig, vælger at strikke den i "Alfa" fra Sandnes Garn. 85% uld/15% mohair.

To sæt strikketøj, et sæt hækletøj og ca. 98 syprojekter + det løse, er da ikke for meget at have gang i på samme tid......vel?

Et andet weekend projekt der pludseligt meldte sig var muffinbagning. Mums. Faldt lige over en muffinopskrift. Den kom faktisk helt ad sig selv i mine hænder. Den var trykt på det der irriterende omslag, Post Danmark insisterer på der absolut skal være omkring reklamerne hver weekend. Der var et kæmpe billede af de lækreste muffind på bagsiden - og jeg var tilfældigvis lige ved at skrive huskeseddel, og så kunne jeg da lige så godt lige handle ind til en omgang muffins også. I opskriften stod der godt nok, at man lige skulle bruge 100 g blåbær. Men det havde de naturligvis ikke i Føtex, så jeg gik målrettet og prisbevidst efter en frossen udgave af dette naturens guld. Det kunne man kun til dels opdrive i Føtex. Der var en eller anden lys hjerne på en eller anden bær-frysnings-fabrik, der engang har tænkt "Blåbær. Dem kan man da ikke bruge til noget alene. Vi blander dem da med noget af alt det andet, knapt så lækre frugt vi har på lager. Så strækker de der små blåbær også lidt længere". Så mine muffins blev altså med "skovbær", hvilket faktisk ikke har ødelagt den gastronomiske tilfredsstillelse overhovedet. Så min irritation over Føtex og bær-frysnings-fabrikker var ganske unødvendig. Undskyld Føtex m.fl.

.....og så lige en kæmpe Latte til.....åh, jeg bliver så lykkelig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar