søndag den 23. november 2008

Øhh....er der nogen der har set juletræstæppet?

Er lige kommet i tanke om, at sidst juletræstæppet var i brug i 2006, blev dets skæbne en uoprettelig vandskade. Det var dog ikke det store tab. Tæppet var fra Kvickly, og dekorationerne var limet på. De faldt af under vandskaden uden synelige spor af hvor de egentligt oprindeligt havde siddet. Desuden havde tæppet fået et lidt Tie-Dye-agtigt udtryk over sig, idet alt hvad det våde tæppe havde været i berøring med, gavmildt havde efterladt lidt farve. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget. I år skal vi jo som tidligere omtalt, holde jul hjemme for første gang. Derfor kan jeg nu begynde at mærke "juletræstæppe-deadlinen" nærme sig med hastige skridt. Jeg har nægtet at købe noget som helst ind til projektet. Der må da være et eller andet på matriklen der kan omdannes til et juletræstæppe.....Det bliver et luksus juletræstæppe. Jeg har fundet et stykke håndvævet uld, som jeg har haft til at ligge i omkring 6 år, med den overbevisning at hvis bare man gemmer noget længe nok, så går alt ting lige pludseligt op i en højere enhed, og man finder den helt rette anvendelse til tingen.
Jeg kan tilføje at 6 år er ganske kort tid at vente. Jeg har mange ting der har ventet væsentligt længere tid...;-)
Jeg har sat saksen i det dyrebare stof og er begyndt at sy. Fortsættelse følger.....

2 kommentarer:

  1. Spændende projekt :-) Glæder mig til næste afsnit af føljetonen! Kender godt det der, med at lade ting ligge og vente! Men har aldrig tænkt over, at det er sådan det hænger sammen! Selvfølgelig! :-)

    SvarSlet
  2. Glæder mit til at se resultatet.

    SvarSlet