mandag den 5. januar 2009

Ja ja - jeg skal nok...

Jeg har bare haft så travlt med at holde jul og juleferie, at jeg har forsømt min blog. Men nu skal I bare høre....
Jeg kom lige pludselig i tanker om, at det da ville være en rigtig godt idé med hjemmelavede julegaver...d. 10 december eller der omkring. Ud i Stof & Stil, hjem med materialer til rigtig mange fine små projekter. Derefter kamp-syede jeg til den store guldmedalje. Og jeg blev selv meget tilfreds med resultaterne.
De små luffer med velourbåndet, blev foræret til en lille pige der hedder Emily....

Det blev også til 4 fine flagranker, til 4 søde piger kender. Jeg opfandt et lille hangtag til lejligheden, for at give de hjemmelavede gaver den sidste lækre finish.

....en super smart bordskåber til Faster Mette .... Den er lavet af håndfiltede kugler, der derefter er syet sammen med en meget stærk tråd. Min ældste kusine fik et par lune futter med skridsikre såler...... Yngste kusine fik et tørklæde i lækker kunstpels, med satinbagside og påsyde "yo yo"er.
Min moster fik to bomuldslagner, min mor fik en stribet dug, der blev færdig i sidste øjeblik og derfor slet ikke nåede at blive fotograferet.

Endnu et projekt der blev afsluttet i de sidste timer, inden julen for alvor væltede ind af døren, var den stribede bomuldscardigan til lille Jamie. Den opgave startede jeg dog på i pæn god tid og ikke d. 10. december.

Så jeg har haft travlt - som i rigtig travlt. Og jeg ville jo af ren og skær hemmelighedskræmmeri, ikke vise hvad jeg har nørklet med i den sidste måneds tid. Men nu er jeg på banen igen!

4 kommentarer:

  1. Dit flittige asen...og på min blog kunne man for få dage siden se den fine pose du syede og gav mig lige før vi gik på juleferie....
    Jeg er dog den heldigste af alle gavemodtagerne!!!!

    Knus fra
    Karen

    SvarSlet
  2. Nix, Karen, jeg var den heldigste, for det var mig der fik bordskåneren i filtkugler! :-) Tusind tak, Camilla, den er også allerede i brug!
    Godt at se dig i blog-aktion igen :-)

    SvarSlet
  3. Hold da op nogle dejlige ting.

    Det må da have været svært at holde på alle de hemmeligheder :-)

    SvarSlet
  4. Jamen - hold da op hvor du har haft travlt i december. Meget flotte ting du har lavet.

    SvarSlet