mandag den 19. januar 2009

Trendy som bare pokker

Anton har fået en trøje af sin oldemor Karen, og den er trendy som bare pokker.
Karen strikker ca. 50 trøjer om året - efter samme opskrift. Farverne er forskellige. Nogle er multifarvede, andre har blot to farver, ligesom den jeg valgte til Anton. Karen strikker trøjerne for Mother Teresa's hjælpearbejde i Afrika.
Tænk engang. Nede i Afrika går der flere hundrde børn rundt i noget helt fantastisk moderigtigt retrostrik. Takket være Anton's oldemor!
Trøjen minder mig rigtig meget om den stil der er i den svenske hæklebog "Väldigt virkat" af Erica Laurell. Det er rendyrket retro. Det er en rigtig lækker bog. Men jeg er langt fra sikker på, at jeg nogen sinde får lavet nogle af projekterne i den. Jeg er vist ikke smart nok fra naturens side, til at kunne bære en hæklet hat grøn med lysrød pompon på toppen. Det overlader jeg til typer som Jennifer Aniston og Helena Christensen. I Ikast ser man bare åndsvag ud - på trods af at byen har et slogan der lyder "Ikast - byen der klæder Danmark".
....men hvis man havde en lille pige måske....

4 kommentarer:

  1. Hej søde...sikke en fin bluse. Sådan en oldemor vil jeg også have.
    Har tænkt på dig og familien hele aftenen. Håber i bliver stærke af det :)

    Knus
    Karen

    SvarSlet
  2. Nej, hvor er den fed! Måske Kasper er ved at være lidt for gammel til at være sej i sådan en, men jeg kunne prøve :-) Sej oldemor!

    SvarSlet
  3. Nej, oldemødre og bedstemødre er slet ikke så utrendy endda... og måske ved de det ikke engang! ;0)

    Hvor er det en skøn trøje - jeg holder utrolig meget af lige præcis dén grønne farve (og leder stadig efter sko i den - har fundet Angulus støvler i selvsamme!)

    Og trøjer som den din Anton har fået rummer sikkert også det fantastiske element, at den er lavet med masser af kærlighed...

    SvarSlet
  4. Så kan det da ikke blive mere retro :-)

    En fantastisk historie!
    Hep, for oldemor.

    SvarSlet