lørdag den 14. februar 2009

Arh Paris - hva' sker der for dig?

Jeg har rejst en del. Også meget, hvis jeg kommer til at vaske det forkert. langt væk. Og min kuffert er ALTID ankommet samtidig med mig. Men der går noget galt når jeg rejser til Paris. Man skulle ellers tro, at SAS havde haft tid nok til at læsse den på samme fly som jeg tog med, idet vi blev ca. 2 timer forsinket fra Kastrup tirsdag morgen. Men da jeg langt om længe stod i byernes by, var det uden bagage. For h...... da!!
Nå men jeg skulle jo strengt taget også først bruge den om aftenen. Messen ventede - vi havde travlt. Sidst jeg mistede min kuffert i Paris, tog det 16 dage før vi blev genforenet. Så jeg var ikke optimistisk....

Men den kom, den lille kuffert. Om aftenen da vi kom hjem til hotellet ved 11.30 tiden, efter at have spist aftensmad. Undskyld Paris - du får en chance til.

Dag 2. var Karen og jeg på by-inspirationstur. Vi stod klar i praktiske sko kl. 9.30, i et udvalgt kvarter for at besøge yndlingsbutikkerne. Der var et sted imellem 3 og 5 + grader, så det var næsten ubærligt, da vi erfarede at hovedparten af butikkerne i området først åbnede kl. 10.30. Nå men nu skal man jo ikke lægge sig ned og pive over den slags. Vi besøgte i stedet de butikker der nu engang var så kundeorienterede, at holde åbent allerede fra kl. 9.30. Det blev bla. til et meget interessant besøg hos en butik der solgte bageudstyr, så som kageforme og isenkram til bryllupskager. Meget interessant ja.Endeligt fik butikkerne smækket dørene op, og vi væltede ind med fråde om munden. Første stop "Antoine & Lili". Meget inspirerende butik. Kom til at købet et printet uldtørklæde til mig selv. Hvilket iøvrigt blev fotograferet i smug af en lille kopilysten kineser, da vi igen var på messe på 3. dagen. Fred være med ham. Så kan jeg måske snart købe en billig kopi, hvis jeg skulle komme til at vaske det forkert.

Et motiv jeg bare ikke kunne gå forbi.....

Se lige dørhåndtaget til højre i billedet.

PAUL serverer hurtig frokost. Godt når tiden skal bruges på vigtigere ting end at spise. Franskmænd må have meget stærke kæber, for de der baguettes, er da helt umenneskeligt seje.

Åh Paris, du er nu smuk i morgen disen - men du lugter af tis.

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder du har taget, jeg er vild med det dørhåndtag :-)Jeg har aldrig selv været i Paris, men det frister da.

    SvarSlet
  2. Godt skildret søde kollega. Det er LIGE sådan jeg holder af Paris... på samme måde som jeg synes der er lidt snusket....

    Karen

    SvarSlet
  3. Godt at din kuffert dukkede op så hurtigt!
    Lyder til at i fik en masse ud af dagene.
    Skønne billeder du har taget.

    SvarSlet
  4. Dejligt tørklæde du fik købt dig. Godt I havde en god tur og din kuffert ikke var væk i alle dagene.

    SvarSlet
  5. Helle - tislugt eller ej. Paris kan anbefales. Jeg drømmer om at komme der engang som turist.

    Karen - tak. Du klæder min blog ;-)

    Tine - Ja vi fik hvad vi kom for. Både inspiration og bagage.

    Karin - tørklædet elsker mig, så jeg kunne ikke lade det ligge selvom det var mega dyrt.

    SvarSlet
  6. Hej søde musse. Sidder bare og smiler imens jeg læser. Jeg kender jo alle dine ansigtsudtryk og ved lige hvad du mener :) Jeg ville ønske, at jeg havde været med dig og Karen... Flotte billeder! - og flot tørklæde!

    SvarSlet
  7. Mette T. - åh puttehøne. Jeg ville også ønske at du havde været der.

    SvarSlet
  8. Glemmer helt du ikke har set huset i Skagen....indefra.
    Har du fået svar på ferie???
    Vi skal lige have planlagt lidt og se om vi kan få det til at gå op.

    Karen

    SvarSlet