søndag den 15. marts 2009

Fritids-Ninja

Jeg har været til fest med min gamle folkeskole klasse. Jeg havde glædet mig rigtig meget og jeg blev ikke skuffet. De fleste havde ikke set hinanden siden 1993 - og der var sket meget. Der sad vi lige pludselig og drak RØDVIN....OG VAND!! Sådan går det når man bliver voksen. Vi havde meget der skulle fortælles og spørges om. Hvad laver du nu? Er du gift? Har du fået børn? Og ikke mindst hvilken bil kører du i og hvilken farve har den! Så skulle de vigtigst ting ligesom være sat på plads. Forsamlingen havde brugt de sidste 16 år på mange meget forskellige ting. Mange havde uddannet sig inden for pleje- og omsorgsområdet; socialpædagog, lærer, fysioterapeut, socialrådgiver osv. Derudover havde vi udvilket mere eller mindre sjældne fritidsinteresser. Min bordherre var f.eks. en af landets dygtigste Ninjaer. Ja - Ninja med kastestjerner og samurajsværd! Han præsenterede sig umiddelbart før det blev min tur. Behøver jeg at sige at mit liv virkede en anelse tamt ved siden af en fritids-Ninjas? Øh ja...jeg strikker i min fritid.
Men det var en sjov og rigtig god aften. Vi har allerede aftalt at mødes igen i sensommeren.

3 kommentarer:

  1. Nej - det lyder jo ikke helt så farligt med strikkepinde mod samuraisværd og ninjastjerner, men det, der kommer ud af det, er som regel pænere!!

    SvarSlet
  2. Karin G - ha ha. Ja helt enig. Jeg holder mig til strikkepindende.

    SvarSlet
  3. Ja, den er godt nok svær at hamle op med :-)

    Men at se gamle klasse kammerater, det er altid sjovt!

    SvarSlet