mandag den 27. april 2009

Haven er dejligst om foråret. Imens man stadig tror på, at hvis man bare lige går en tur engang imellem med et skuffejern, så skal det hele nok gå. Inden det hele gror til i uregerlige stauder og roser der hænger fast i tøj og ikke mindst hud, når man går forbi.

I drivhuset er krydderurterne begyndt at spire og gro. Den røde basilikum er bare ikke særlig rød, men hva' nu skal man heller ikke hænge sig i den slags småting. Den gror i det mindste.

Den 18. februar var haven dækket af sne. Nu er den dækket af forår.

6 kommentarer:

  1. He He - det er en meget passende beskrivelse du begynder med her i indlægget. :-)
    Super hyggeligt som det pibler frem i dit drivhus. Oliven"potterne" er bare så søde - sådan nogen kunne jeg godt tænke mig.
    Rigtig god dag til dig.
    Charlotte
    www.herhosmig.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej

    - Skønt, nu kan jeg godt kommentere på din blog = dejligt ! Tak fordi du tilføjede Navn / URL og Anonym i valgmulighederne under Vælg din identitet :0)

    Jeg tænkte nemlig nok, at der er mange derude der ikke var klar over problemet :0)

    Mvh. Trine

    SvarSlet
  3. Charlotte - jeg har købt de store dåser, der har været olivenolie i, i Kvickly. Jeg mener stadig man kan få dem. Men det tager lidt tid at få brugt 10 l olivenolie ;-)

    Trine - tak for tippet :-)

    SvarSlet
  4. Åh Camilla, hvor overskudsagtigt og lækkert med alverdens krydderurter! Man skulle tro det var Plum og ikke Foldager :) Lækkert ser det ud!

    SvarSlet
  5. Var lige en tur på blogrundfart og gik i land her hos dig ;-) .

    Hvor er din beskrivelse af foråret i haven bare rammende! Du fanger det hele i få præcise ord - og giver mig 'ja, sådan er det'-følelsen! Tak for det ;-) .

    SvarSlet
  6. Stort til lykke med fødselsdagen.
    Det regner da ikke i dag vel???
    Kun her i Silkeborg ikke?
    Slet ikke i Ikast vel?

    Knus og god dag fra Karen

    SvarSlet