lørdag den 4. april 2009

Påske på godt og ondt

Påsken står for døren, hvilket både er godt og skidt. Det gode ved påske, syntes jeg, er påskeæg, påskefrokost, påskefri og påske-tv. Ren hygge. Det jeg har det lidt svært med er påskepynt. Uha hvor er det pastelfarvet og gammeldags. Tykke keramik kyllinger med bukser på! Gul/grøn/hvid tingel tangel til at hænge på grene! Og papæg med de samme motiver som jeg husker fra 1982. Er der slet ingen udvikling indenfor påskepynt? Godt at højtiden er så kort.
Mit bedste bud på tåleligt påskepynt er fra bogen "Familieliv" af Lisbeth Wedendahl. Det er en dejlig inspirerende bog, der giver inspiration til pynt og aktiviteter og mad for hele familien året rundt.


5 kommentarer:

  1. Lisbeth Wedendahl har bare nogle super gode ideer - og ja, påskemotiverne har godt nok ikke ændret sig meget. Jeg har dog set en, der laver serviet decoupage på æg i mere hvid og ren stil - de er ret smukke. Ellers synes jeg også at pynten er ret fæl :-)

    SvarSlet
  2. Helt enig Camilla, så godt du har fået mig til at eje bogen også. Tænkte bare slet ikke på at kigge der i min frusrattion over ingen pynt at have nu til påske.

    God Påske i øvrigt.

    Karen

    SvarSlet
  3. godt tastet ikke???
    Frustration mente jeg jo...

    Karen

    SvarSlet
  4. Åh ja, jeg har tænkt det samme, og det eneste påskepynt det er blevet til hjemme hos mig, er det som jeg ikke kan sige nej til - nemlig de fantastiske høns der kommer fra børnehaven :) Jeg har ikke engang selv brugt nogle af de høns jeg sælger på Trendsales... God påske!
    Lækker bog :)

    SvarSlet
  5. Jeg har det også svært med gule plyskyllinger og keramik-harer.
    Tag et kig over hos mig og se nogle af mine bud på alternativer:)

    SvarSlet