onsdag den 29. juli 2009

En god presning kan gøre meget!

Nu er det jo ikke fordi jeg er ved at være færdig med brombærstrikke-projektet. Tværdimod. Men der kom lige en dåbskjole, der ikke havde været broderet på i 32 år, i vejen. Den skal bruges på søndag. Ellers var den bare blevet lagt over i stakken, der indtil videre har bestået af 2 dåbskjoler, der gerne ville broderes navn på. Den der har ligget længst, har ligget der i 2 år. Men man kan vel sige at efter 32 år's ventetid, omend den ikke har ligget hos mig i mere end 4 dage, må den vel komme forrest i køen. Nu er den heldigvis færdig. Jeg føler mig ude af broderi-form. Mine øjne har lyst til at straffe min hånd, fordi den broderer så ujævnt. Men "En god presning kan gøre meget" citat af, højt respekteret, tidligere underviser ved Skals Håndarbejdsseminarium, Lisbeth Kristiansen. (Tak, Lisbeth - den sætning er en sand trøst og vil aldrig blive glemt).
Men nu må jeg tilbage til mit strikketøj....
Det gik ellers fint med brombærtoppen indtil jeg på tiende cm opdagede en fejl længere nede. Tilbage på 7 cm. Det tog tre aftener og en del af arrigskabens bitre sved, at nå tilbage på de 10 cm. Men nu er jeg på sporet igen. Er oppe på 12 cm.

3 kommentarer:

  1. Jeg vil huske citatet - det kan da bruges ved allehånde lejligheder. Min datter har kæmpet med det brpmbærmønster ved flere lejligheder...og husk - måske også her:En god presning kan gøre meget....:-)

    SvarSlet
  2. hmmm det foto giver mig dårlig samvittighed. Jeg har det ligesom dig- øjnene kan ikke rigtigt se til det. jeg skal brodere fransk broderi på glasbatist fra 1927 og det er hundesvært for der er ingen tråde at gå efter og det er mørt som bare pokker.
    Men jeg ved godt det er nu hvor der er lys til det- men ikke i dag- jeg gider nemlig ikke og så bliver det noget bras. Spændende trøje du har gang i. Har selv engang strikket det mønster men i bomuld, men det kunne ikke holde faconen pga tyngden. Jeg kan se du strikker i noget lettere garn så jeg tror den bliver god.

    SvarSlet
  3. Åh ja, jeg husker Lisbeths ord :) Jeg har for øvrigt mødt Lisbeth mange gange i Stof og Stil i Aalborg :) Hun er lige så sød, som hun kunne være skrap :)
    Klø på med strikketøjet, du kan godt :)

    SvarSlet