mandag den 20. juli 2009

Nu skal der strikkes

Endelig fik jeg gang i et nyt strikketøj. Jeg har længe haft lyst til at strikke, men ikke kunne komme igang. Jeg har masser af garn og en uddannelse der burde sætte mig i stand til på egen hånd at få omdannet garn til tekstil. Men det er vel nok dejlig let at købe garn og opskrift, og derefter gå hjem og brygget en ordentlig omgang the, lave en skål med fyld til den søde tand. Derefter sætter man sig godt til rette i yndlings sofahjørnet - og går igang. Hvis der så samtidig er noget tilpas spændende i fjerneren, så er lykken da gjort. Uha det er hyggeligt.


Modellens nederste del er strikket i "brombær" mønster. Det er heldigt at jeg har gået på håndarbejdsseminarium i 3 år. Der har Annette lært mig, at den første pind bare er noget der skal overståes. Det huskede jeg på, da jeg vred mig igennem 252 masker *3 vr sm, 1 r, 1 vr, 1 r i samme m*. Jeg begyndte faktisk at små svede lidt under processen, så meget kom mit temperament op at koge. Imens jeg strikkede sad jeg og digtede teksten til opslaget der skulle sælge garnet videre som "6 nøgler uldgarn - ét af dem er vredet til ukendelighed i starten, men resten fremstår som ny" Men nu jeg giver det lige en chance. Jeg er da holdt op med at svede når jeg strikker på det. Fortsættelse følger.......forhåbentlig.

4 kommentarer:

  1. Uuhuuu...min datter (voksen) har strikket to ting med brombærmønster og begge gange har hun givet ondt af sig - OG været ret stolt da arbejdet var færdigt, sååå god strikning...

    SvarSlet
  2. Åh Camilla, klø bare på :) Jeg glæder mig til at se mere! Den ser rigtig skøn ud :)
    Knus "Pia O"

    SvarSlet
  3. Griner højt....genkender situationen!! Dejligt at høre, selv uddannede eksperter kan kan koge over. Her i huset kan enkelte eder og kaste-bevægelser blive følgen af besværligt arbejde.

    SvarSlet
  4. Lavendel - jeg holder stand. Tak for det arbejdsmoralske klap på skulderen.

    Pia O - ja jeg klør!

    Fru Rønne - jeg tror at besværligt håndarbejde er på linie med en rask løbetur. Det er ren motion for hjertet.

    SvarSlet