mandag den 13. juli 2009

Solbær med solbær på

Så har husmoderen haft gang i Tørsleff's husmoderservice igen. Denne gang er det 1946 gram solbær der er blevet omdannet til ren menneskeligt overskud på henholdsvis glas og flaske. Solbærmarmelade og dernæst solbærsaft for resten af pengene. Hvis jeg havde lavet marmelade ud af alle 1946 gram, ville vi, ifølge mine kalkulationer, have haft marmelade til godt stykke ind i år 2012. Så jeg har forsøgt mig ud i den ædle (og noget omstændige) kunst det er at lave solbærsaft. Samtidig indfarvede jeg lige et viskestykke i en helt utrolig smuk blå-lilla farve.

Vi har netop prøvesmagt de ædle dråber. De smager........ikke af en skid. Men vi trøster os med, at det må være som at tage en overdosis C vitamin, hvilket jo efter sigende skulle være virkeligt sundt. I morgen er det tid til at bedømme marmeladen. Fortsættelse følger.....

4 kommentarer:

  1. Åh altså, Fru Foldager :) Glæder mig til fortsættelsen...

    SvarSlet
  2. Det er nu dejligt med hjemmelavede ting!

    SvarSlet
  3. Uhmm- har du kommet citronsaft i?

    SvarSlet
  4. Lavendel - nej der er ikke citron i. Men jeg overvejde det, da husmoderservicen også havde en opskrift med citron. Det må blive næste år.

    SvarSlet