søndag den 16. august 2009

Formland og antikvitets/gammelt skrammel marked

Fredagen bød på Formlandmesse hvor jeg, ud over vand i benene, gik fra med god inspiration og lyst til "lige at give hele huset en ansigtsløftning". (I vores tilfælde vil der dog nærmere være tale om et større plastisk indgreb) Man kan jo altid starte med nye sofapuder - så jeg har lige afprøvet min nye stencilskabelon og lavet et par fine hørbetræk. Resten af huset må lige vente med at blive shinet op til en anden dag.
Søndag - he he. Kræmmermarked i Sunds. Antikviteter/gammelt skrammel. Mest af det sidste. Men indimellem står der en sand skat og gemmer sig. F.eks. disse jagttrofæer, som nær havde kostet mig mit ægteskab, da Dan opdagede at jeg havde købt dem. Nu mangler jeg bare et rigtig godt sted at hænge dem. Dan vil sikkert foreslå "inde i brændeovnen eller ude i garagen".
Et andet fantastisk fund er denne gamle dukkeseng. Den skal bare lige støves lidt af og have noget fint sengetøj, så er den klar til at blive leget med igen. Dan syntes det er noget uhumsk skrammel og Anton tror det er en racerbil, som man kan bruge til at jage hunden rundt i stuen med. Sig mig - er der ikke nogen der forstår sig på gamle skatte, ud over mig?

14 kommentarer:

  1. Skønne fund du har gjort...hvor er det morsomt med jagttrofæerne. Min mand har i MANGE år "bearbejdet" mig for at hænge et par stykker af sine trofæer op i stuen. Han er nemlig jæger. Men nu et det langt om længe lykkedes! Godt det er moderne ;))
    Og dukkevognen er intet mindre end perfect....

    SvarSlet
  2. Ulla - ja måske skulle jeg bearbejde ham til at tage jagttegn. :)

    SvarSlet
  3. Jo da! Mig. f.eks.:)
    Min far har rigtig mange af de fine opsatser (jagttrofæer), men min mand har nedlagt forbud. Ville ellers klæde vores stue med sådan et i citrongult, synes jeg.
    Men ak....

    SvarSlet
  4. Hvor blev puderne fine. Den kan jeg rigtig godt li'.
    Og hvor er det bare typisk at mænd ikke kan se hvad man skal bruge sine loppefund til! tsk ... tsk... he he.
    Kunne alligevel ikke lade være med at le af din beskrivelse af den gamle barnevogn, som en synes var en racerbil! ;-)
    Min svigermors mand har mange jagttrofæer at hænge i deres udestue - han er jo jæger -
    Du er velkommen til at besøge mig
    www.herhosmig.blogspot.com
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  5. Og mig :) Men de mænd har vi ikke været for heldige med :) Fede fund du har gjort - og fede puder! God uge. Knus Mette

    SvarSlet
  6. Det er rart at høre, at du synes Formlandmessen var god. Jeg ville rasende gerne have været afsted. Dem jeg kender der har været afsted, var kommet skuffede tilbage - så det var rart at høre. Jeg tror jeg vil tage mig sammen og komme med næste gang. - Super fin pude!

    SvarSlet
  7. De jagttrofæer er da så for fede. Min mand ville måske foreslå, at man brugte dem i bryggers til at hænge tøj på. Jeg ville gerne have dem i min garderobegang til flotte kjoler og perler.
    God aften
    kh.
    Birgitte
    ps. dine puder er super flotte!!

    SvarSlet
  8. HAhahahah! Det var sgu et sjovt indlæg! :-) Fine fund.

    Og for lige at kommentere dit arbejde: High five for pingvin-stoffet! Det er megasejt. Mere af det, tak! Mere drengestof!

    SvarSlet
  9. Lis - citrongul. He he sikke muligheder :-)


    Charlotte - tak for den moralske opbakning. Jeg skal nok holde fanen højt på trods af familiens modarbejdelser.

    Mette - nej, hvor kan man mon få en ny?


    Huset i Hou - ja, selvom der ikke sker en verdensrevolution hver gang, så syntes jeg at messen er værd at besøge.

    Birgitte - ja da! En knagerække. Jeg må have fat i nogle flere. :-)

    Anne LO - tak for roserne. Som mor til en dreng - måske snart to, ser jeg det som min hellige pligt at få indført noget mere drengestof til det ganske land. Hold skruen i vandet. Det skal nok komme. Der arbejes på sagen.

    SvarSlet
  10. Det lyder virkelig godt! Jeg glæder mig allerede og vil straks bygge et lille alter med bålplads i mit syrum, hvor jeg rituelt vil afbrænde et par meter pomponbånd, en hel del pailletter og nogle forskellige ting med lyserøde blomster og glimmer for ligesom at skabe plads i universet til noget drenget. We are in dire need. :-)

    I en lidt andet boldgade: I det nye Ingeliseblad kommer en mor med et godt "rant", fordi hun er træt af deres tilgang til børnetøj, hvor "Piger skal være prinsesser og drenge skal være modige og vilde. Er vi ikke kommet videre i kønsrollemønsteret i dag? Jeg bliver så irriteret." - jaaaa, revolution!

    Vi ser frem til haremsbukser til drenge og ... nej, okay, måske ikke.

    SvarSlet
  11. Anne LO - he he, ja vi er klar til revolution NU!! Vi vil have noget mere varieret udstyr til drenge. Hvorfor skal det hele være pæret til i dødningehoved- og ridderprints. Og er der virkelig ikke andre drengede mønstre end striber og stjerner?

    SvarSlet
  12. Måske pletter - kunne man forestille sig jersey med forskellige farver malingsplatter, som om noget har stået og strintet med en pensel. Pletter er lidt sejere end symmetriske prikker.

    Jeg kunne også godt forestille mig musikinstrumenter - ikke alt for "hardcore-sejt", men lidt a la Michael Millers Groovy Guitars.

    Værktøj - hammer, sav og boremaskine, så ville mine drenge være lykkelige.

    Køretøjer - gravemaskiner, firehjulede scootere, flyvemaskiner, raketter, alt det seje.

    Hjelme - sportshjelme, styrhjelme, byggehjelme

    Hvis cupcakes er sagen til piger, kunne man måske forestille sig noget lignende til drenge? Edderkoppekager, kæmpeis med lakridsdrys, ..

    Bogstaver - lidt i stilen som gamle skrivemaskiner. Der skal ikke stå noget, bare tilfældig rækkefølge. F.eks. en stribe i et par cm højde og så ti cm uden noget og så bogstaver igen.

    SvarSlet
  13. Anne LO - tak for alle de inspirerende foreslag. Jeg vil straks bringe dem med mig på arbejde :-) Fedt at høre hvad andre mener Stof & Stil mangler. Tak :-)

    SvarSlet
  14. Hvis ellers organisationen var moden til det, kunne I jo invitere til feedback-møder i butikkerne. I har alle modtagerne af nyhedsbrevene, og så kunne I lave et tilmeldingsskema online, hvor folk kunne vinge af, hvad de primært laver af håndarbejde, og så kunne I trække lod, så der kom et passende antal (10-20 stykker) med. Så sørger I for kaffe og gode småkager, et godt oplæg om jeres tanker, og så får folk for 250 kroner materialer efter eget valg med hjem som tak for hjælpen.

    Men det kræver en vis organisatorisk modenhed, både at afholde det og bruge inputtet bagefter, men det kunne være virkelig nytænkende og drønspændende.

    Ja, jeg har meget andet, jeg kunne sige, men ville måske være bedre i en mail. :-)

    På Lindsay T Sews Again-bloggen skrev Lindsay på et tidspunkt lidt brok over sin lokale JoAnn - det læste en fra deres marketingsafdeling, og hun ville gerne svare på bloggen, og det igangsatte en lavine af kommentarer fra Lindsays læsere. Prøv at læse den en dag: http://www.lindsaytsews.com/search?q=joann - interessant lavine, ikke?

    SvarSlet