torsdag den 6. august 2009

Imens vi venter på "Brormand NV-50"

Jeg er i skrivende stund ved at om sætte min nyerhvervede SP opsparing til en ny symaskine. Det er sådan noget der sker, når man pludselig bliver gjort opmærksom på, at man faktisk for snart en del år siden, sparede nogle penge op. Tænk engang - hvis ikke det havde været fordi jag faktisk nærmest blev tigget og bedt om at omsætte formuen i en ny symaskine, så havde jeg aldrig skænket pengene en tanke. Man burde jo bruge pengene på uldne sokker til drengen og Reima flyverdragter. Men nej.

Stor research er gået forud, og valget faldt på en Brother NV-50. Jeg har tilbragt de sidste 17 år sammen med en Husquarna, som skam har fungeret upåklageligt. Tak for det. Men man er jo gået hen og blevet lidt krævende med årene. Et slags knaphul er ikke længere nok. Nej, nu skal man have 10 forskellige at vælge imellem.....og broderede ranker, korssting, cirkler og trekanter. Og HELE alfabetet!! Og ja jeg har fortjent den. I sandhed - jeg har fortjent den. Den gamle Husquarna er iøvrigt også bare en jeg har lånt, indtil jeg fik råd til at købe min egen. Tak SP-far. Nu kan min mor endelig få sin Husquarna tilbage.

Brormand NV-50 er svensker. Han er på vej fra Skövde Symaskiner i Sverige. En rigtig indkøber går jo efter den bedste handel. Også selvom at SP-fars penge ender i udlandet. Skruppelløs samfundsborger eller snedig indkøber - jeg har gjort en god handel.
Indtil videre har brormand brugt 4 dage på at rejse fra Skövde til Göteborg. Meget foruroligende taget i betragtning af, at han meget gerne skulle ende i Ikast. Og gerne i denne uge hvis man spørger mit temperament. Men når man kan bruge 4 dage på en svensk indenrigsrejse, så tør jeg ikke gætte på hvor lang tid det vil tage for ham, at tilbagelægge den lange tur over både sund og bælt. Venter.....og venter.....og venter.

3 kommentarer:

  1. Åh ja, den er bestemt fortjent! Glæder mig til at se hvad der kommer ud af Brormanden! Når han altså engang arriverer til det Midtjyske :) Held og lykke med ham, det er da på tide du prøver at have en bror :)

    SvarSlet
  2. Der er intet som en ny maskine:o)
    Tillykke med købet!

    SvarSlet
  3. Det er bare så super dejligt med en ny symaskine, håber at den snart kommer frem til dig.

    SvarSlet