mandag den 26. oktober 2009

I fuld gang med forberedelserne....eller

Jeg har fået mig en ny notesbog, hvori jeg løbende noterer alt det der skal være styr på inden baby arriverer.
Der er ønskesedler med gaver der skal enten laves eller på anden vis anskaffes i løbet af november. Der er naturligvis også lister med yndlings drenge- og pigenavne. Det gælder jo om at forberede hvad man kan, inden ens hjerne sætter ud pga. søvnmangel. Desuden er der en lang liste over ting, som jeg i min naivitet går gundt og tror jeg lige kan nå at sy og strikke. Jeg må vist hellere se at komme igang. Min krop er dog langt fra enig med mig i hvor længe det er rimeligt at sidde på en stol. Nej nej - fede Dorit vil da helst ligge ned. Så trives kadaveret bedst. Fede Dorit har dog ingen problemer med at slæbe kadaveret ud i køkkenet for, at hente forsyninger af diverse mellemmåltider.
En eller anden burde også pakke den dersens taske, som enhver gravid med respekt for det forestående projekt, har stående klar i rigtig god tid. Hmm...hvad får man mon brug for over chokolade....måske et par rene underbukser.

7 kommentarer:

  1. hvor er det en dejlig ide. husk at gemme den til barnet. det vil nyde det når det får en vis størrelse.

    SvarSlet
  2. Hej Camilla. Selvom de næste uger bliver een lang ventetid, er det nu alligevel rart at du har tid til dig selv (imellem mellemmåltiderne naturligvis) Måske skulle jeg snart rive en dag ud af kalenderen? Eller vente til babyen kommer? Eller begge dele? :) Det er længe siden vi har delt en spand te...

    SvarSlet
  3. Hvor kan jeg da huske det, selv om det er over 16 år siden !

    SvarSlet
  4. Karin - det var en god ide. Det vil jeg gøre :-)

    Mette - kom du bare, hurtigst muligt. Jeg har masser af te....og mellemmåltider :-)

    Helle - det er bare så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  5. Jeg vil foreslå en ren t-shirt til faderen. Ofte afleverer barnet sin første klæge pølle netop, som den stolte fader har puttet barnet ind til sig. :-)

    Og noget rent tøj til moderen. Man kan jo godt komme til at grise lidt ud over det hele, hvis vandet pludseligt går.

    Nåja, og så måske lidt tøj til barnet - det er jo vinter, når han/hun skal hjem. :-)

    SvarSlet
  6. Anne - ha ha, ja en ren t-shirt til farmand. Det kommer jeg lige pludselig i tanker om at han også manglede sidste gang. Det er noteret sammen med tøj til mig og babyen. Tak for tippet :-)

    SvarSlet
  7. Er du OK....kan du få tiden til at gå?

    Knus fra
    KAren

    SvarSlet