tirsdag den 6. oktober 2009

Strik og filt hjemmesko

Jeg fortryder nu, at jeg var så ivrig for at filte mine nye hjemmesko, at jeg ikke fik dem fotograferet inden jeg kastede dem i vaskemaskinen. For de var ikke særligt kønne. De var lange som Fedtmule-ski og meget løse i maskerne. Men efter vask er de blevet rigtig lækre.

Hjemmeskoene er strikket i Wool og derefter vasket ved 40 grader i vaskemaskinen. Opskriften kan købes lige her.

Under bunden har jeg smurt et par lag rå handelslatex, så jeg ikke skøjter rundt på trægulvene.

8 kommentarer:

  1. De er bare flotte! Sidder de tæt til foden? Jeg har et par gange oplevet, at opskrifterne på hjemmeskoe er M.E.G.E.T rummelige, så jeg har altid modificeret opskriften. De ser smalle ud?

    Nyd din varme vinterfødder :o)

    SvarSlet
  2. De er altså ret fede! Jeg må nok hellere i gang :)

    SvarSlet
  3. Min mor har heldigvis været i gang for mig. De er skønne og lune.

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte. De må være dejlig varme.
    Knus moster K

    SvarSlet
  5. Mette b - ja det er helt rigtigt. De er meget smallere end alle andre hjemmeskoopskrifter jeg har set. Det er fordi filtet uld giver sig lidt i brug og så skulle de gerne blive siddende alligevel.

    Mette T - ja bare kom i gang :-)

    Karen - jeg har bare ventet på at det blev koldt nok :-)

    Clemme, Helle og Losarinas mor - tak :-) De er ikke svære at lave ;-)

    Moster K. - ja lige til en frossenpind.

    SvarSlet