torsdag den 5. november 2009

En ammepude af de blærede

Det blev til en ammepude i går. Ret fed syntes jeg selv. Faktisk er jeg så selvfed over den, at jeg slet ikke vil have nogen anden ammepude. Den er syet i kraftig bomuld med gul tittekant. Inden i er der et separat betræk med kuglefyld. Både materialer og mønster kan du få lige her.

Det er en smal sag at sy både inderbetræk og yderbetræk. Men vinduerne begyndte at dugge, da jeg skulle fylde det inderste betræk med kuglefyld. For f..... da, det kan bare ikke gøres på en civiliseret måde. De nederdrægtige kugler er jo overalt, når man er færdig. Der må da findes en smart måde at kontrollere masserne på. Jeg har prøvet diverse tragtmetoder dog uden overvældende held.

Posted by Picasa

13 kommentarer:

  1. Den er SÅ flot. Og meget anvendelig form, kan jeg huske fra dengang for omtrent 100 år siden ;o)
    Det dersens kuglefyld er skabt til at flyve, klistre til alt det, det ikke skal og bestemt ikke ramme ned, hvor man synes det skal være. OG når man så er godt rød i hovedet og sveder over sisyfosarbejdet bliver det bare værre.
    Men det ser jo ud til at lykkedes for dig - til sidst.
    Jeg håber den vil give dig mange gode ammestunder.
    KH

    SvarSlet
  2. Den kan jeg godt forstå du er selvfed over, den er da super tjekket :)

    SvarSlet
  3. Den er bare fin- Ærgerligt jeg ikke rigtigt kender nogen har brug for sådan en- men det kan jo komme med tiden- håber jeg

    SvarSlet
  4. Mette b - tak for det. Jeg håber også at den bliver døjet værd :-)

    Clemme - tak :-)

    Karin - Tak. Ja mon ikke du skulle være så heldig :-)

    SvarSlet
  5. Super fed ammepude... Jeg er vild med stoffet - det står som sofapuder hos mig! Har for øvrigt været i hyggeligt selskab med dine kolleger i dag i Stof & Stil i Aalborg i dag.

    SvarSlet
  6. Den er rigtig sej, godt gået;0)

    SvarSlet
  7. Du har god grund til at blære dig - den er superflot og smart. Den tittekant gør rigtig meget!

    SvarSlet
  8. Den er bare så flot...
    Har desværre ingen i øjeblikket som kan få gavn af sådan en fin ammepude.
    Glæder mig til min ældste engang skal have barn, for så vil jeg i hvertfald sy sådan en til hende.

    SvarSlet
  9. Årh, den er sej! Du kan da heller ikke springe over hvor gærdet er lavest :) Rigtig fed stil!
    PS. Det var dejligt at snakke med dig i dag :) Glæder mig til at se dig igen snart.

    SvarSlet
  10. Manner, den er flot! Selvfedhed helt på sin plads. Jeg var aldrig selv kommet på de gule tittekanter, men det ser godt ud.

    Jeg gør selv det med )(#¤=)#¤kuglerne, at jeg tager posens åbning og taper sammen om et tomt køkkenrullerør og så har man heller ikke så store problemer med statisk elektricitet.

    SvarSlet
  11. Hej - sælger du en sådan ammepude? det er lige en sådan jeg leder efter! Louise

    SvarSlet
  12. Ej hvor er den fin, er det en du sælger?

    SvarSlet
  13. den er super fin! hvad var materiale-omkostningerne ca?

    SvarSlet