mandag den 30. november 2009

Hvad blev der egentligt af den gode gamle papjulekalender?


Jeg har kapituleret og arrangeret, i samarbejde med nissen naturligvis, en pakkekalender til drengen. Jeg har ellers altid sagt, at det er FULDSTÆNDIG unødvendigt med flere løsdele til samlingen. Og en chokolade/slikkalender er absolut ikke en mulighed. Der er slik nok at svine sin krop til med i denne måned. Men efter at have brugt det meste af november på, at lede efter en af de hersens gammeldags julekalendere med BILLEDER af julebukke, kræmmerhuse og kringler i, har jeg nu givet op. Den eneste papkalender jeg kan finde er u-andskalenderen, og den er Anton ikke helt i målgruppen til endnu.

Så nu har mor lavet en pakkekalender af de lidt mere hellige/fedtede. Æsken er fin og hjemmelavet, men indholdet er meget minimalistisk. Den går nok ikke til næste år. Den kommer bla. til at byde på en ballon, en mini-pakke økorosiner, en nytårs-trutter og en pakke stjernekastere. Det er med at udnytte at han ikke kunne komme i tanker om at være utaknemmelig.

3 kommentarer:

  1. Heisann, det finnes en slik kalender du kan skrive ut selv, jeg har den og kan godt sende deg den på epost. Også har jo Panduro en type hvor du tegner motiver selv inni.

    Min julekalender i år er en aktivitetskalender :) Den kan du også følge på bloggen min :D

    Jeg er nemlig heller ikke fan av småpakker og sjokolade, så jeg har en brodert kalender som min mor har heklet til yngstejenta som jeg har hengt opp små konvolutter på :)

    SvarSlet
  2. redesign - aha, selvfølgelig. Jeg skal da bare lave den selv. Det er meget kreativt. Men jeg tror ikke jeg vil satse på at nå det i år. Men næste år, så skal han få en hjemmelavet pap kalender :-) Tusind tak for tippet.

    SvarSlet
  3. Det er en fin kalender du har lavet.
    Her os hos kommer nissen bl.a. med tandpasta, plaster og servietter. Vi har virkelig ikke plads til for meget skrammel, så ting der bliver brugt op igen, det kan vi lide :)

    SvarSlet