lørdag den 28. november 2009

Velkommen i julemutters værksted





Første weekend i advendt. Nu skal den bare have gas. Jeg har handlet lækre sager ind til at pryde hjemmet med. Jeg har rigeligt. Det er plads jeg mangler. Plads til at stille alle de smukke poetiske frembringelser på. De må jo gerne stå med lidt luft omkring sig. Det er en del af det pæne. Ligesom i livsstilsmagasinerne.
Vi er klar med alle detaljerne, men mangler luften og den gode plads der skaber stilen. Hjemme hos os er alting mast sammen på alle vandrette overflader, fordi vi, til forskel fra dem i livsstilsmagasinerne, ejer betydelige mængder bøger, legetøj, strikkeprojekter, fjernbetjeninger, notesblokke, kuglepenne og andet henslængt diller daller, der åbenbart skal være i stuen for at få vores hverdag til at fungere.

Jeg ønsker mig en udstillingsstue, som jeg kan pynte til jul på den helt rigtige måde, og derefter gå ind og kigge i når jeg trænger til at føle mig til med på boligtrenden.
Men vi har ikke lige en ekstra stue til overs, som vi ikke ved hvad vi skal bruge til. Derfor har jeg presset lidt livsstil sammen på bryggersbordet, taget et billede af det, og nu lader jeg som om jeg har byens mest trendy bryggers. (Ingen kan se at ved siden af den trendy livsstil i bryggerset, ligger en ordenlig stak beskidte underhylere og venter på at vaskemaskinen bliver ledig)

4 kommentarer:

  1. Selvom der var en udstillingsstue - så gælder det vel bare om at leve livet. Og det gøres vel bedst dér hvor der er rart og godt at være. og det er jeg ikke så sikker på at der er i en udstillingsstue. Tænk på at man skla holde vejret hele tiden og ikke pille! Det ser hyggeligt ud i dit juleværksted.

    SvarSlet
  2. Ha ha ha ha ha! Jeg synes du er vældig trendy... det ligner nemlig det, man ser i de flestes hjem (også med snavset undertøj). I har da bare en masse lækkerier at lave julestemning med :o)

    SvarSlet
  3. Unikarine - jeg tror du her ret ;-) Udstillingsstuer bliver man ikke lykkelig af.

    Mette - Ja, jeg har engang hørt én eller anden sige, at gud lever i detaljen. Det går jeg ind for, fordi helheden er som oftest mere eller mindre rodet og fyldt med beskidte underhylere.

    Losarinas mor - ;-)

    SvarSlet