fredag den 4. december 2009

Smæk for skillingen - og nej jeg har stadig ikke født!

Lediggang er ikke nødvendigvis roden til alt ondt. Jeg har f.eks. lige "smækket" (ha ha...nej, hvor plat) en lille hagesmæk med matchende suttesnor, sammen. Dem burde man da lige lave nogle flere af, hvis man ellers kan nå det. Det kunne jo være at der snart var noget som trængte til at blive født her omkring!!!
Jeg forsøger i skrivende stund, at uddrive baby, med et, i følge sundhedsstyrelsen, sundhedsskadeligt stort indtag af vaniliekranse. Indtil videre har forsøget ikke båret frugt. Jeg fortsætter derfor.

9 kommentarer:

  1. Englehop... og masser af dem, så MÅ der da ske noget :-)

    - og ellers mener jeg godt du kan forsvare at bage OG indtage endnu en portion vanillekranse. Det er jo i en god sags tjeneste ;-)

    SvarSlet
  2. Altså, ud over at smæk & co er rigtig fine, findes der jo mange metoder. Vanillekranse har jeg ikke hørt om før, men uanset hvad, er de jo skønne. Der er jo mange ammestuehistorier, men én metode, der er ganske vist er jo sex ;o)

    KH Mette

    SvarSlet
  3. Hæ hæ tænk hvis du føder nu og årsagen er vaniliekranse. Det bliver en sjov historie at fortælle - du kom fordi jeg spiste oceaner af vaniliekranse!!!
    Jeg fødte fordi det blev tordenvejr og alle de ærter jeg møgsommeligt havde proppet i jorden var hoppet op igen og lå ovenpå så mægtige mig bøjede mig mange gange og proppede dem i jorden stykvis- det hjalp- så gik vandet.

    SvarSlet
  4. En guldøl og en hyggestund med din mand - var minjordemors råd, da jeg i sin tid var meget utålmodig!!held og lykke!

    SvarSlet
  5. Liselotte - tak for tippet. Jeg har danset vildt til "Julebal i nisseland" sammen med Anton, hele to gange i dag. Men lige lidt hjalp det. Nu står den på englehop og flere vaniliekranse :-)

    Mette - he he. Jeg skal se om jeg kan mobilisere noget energi. Jeg starter lige med en portion vaniliekranse ;-)

    Karin - jeg lover at gå ud i haven og så ærter....når alle vaniliekransene er spist altså ;-)

    Lavendel - åh, ja. En guldbajer. Det råd tror jeg ikke der er nogen jordemødre der giver længere. Det er jo blevet moralsk forkasteligt at indtage så meget som en rom top nu om stunder, når man er gravid. Men tak for tippet. Jeg vil helt sikkert huske det, når jeg ABSOLUT ikke gider mere.

    SvarSlet
  6. Dengang for 10 år siden da Frederik kom til verden, var han sat til at skulle ankomme den 7. december. Vi boede i Svendborg på det tidspunkt og havde planlagt at tage til Nykøbing Mors hos svigerforældrene og holde jul. Så skulle vi ikke tænke på mad osv. oveni at have en lille nyfødt. Men sådan gik det ikke - Frederik kom til verden den 21. december og så havde jeg bestemt ikke lyst til at køre den lange tur.
    Juleaften gik ikke lige helt som vi havde planlagt, men jeg var bare lykkelig over at knægten var kommet ud :-)
    Men ventetiden - åh, så sej den kan være.

    SvarSlet
  7. Og nu har du så slet ikke skrevet noget i dag, lørdag... Jeg tør ikke ringe til dig :) Jeg venter i spænding :) Og tænker på dig...
    Knus Mette

    SvarSlet
  8. Øl: Nej, det skal du nu ikke sige. Jeg har lige i dag snakket med en gravid (39. uge), som af sin jordemoder har fået rådet om "en øl og to panodiler og så i seng", hvis veerne begynder en aften.

    Angiveligt er anbefalingen om absolut nul sprut kommet sig af, at alt for mange ikke kan holde sig til den ene genstand, som før var anbefalet maks.

    Held og lykke - al magt til vanillekransene!

    SvarSlet
  9. Jeanette - jeg er også glad for at julen skal fejres hjemme. Det kan jo være at gæsterne lige giver en hånd med med middagen :-)

    Mette - he he. Jeg er her endnu. Min dag i går var bare for kedelig at skrive om.

    Anne - åh, det er jeg glad for at høre. For jeg har da svinet både mig og baby til, i ½ glas hvidvin op til flere gange i løbet af de sidste 9 måneder.

    SvarSlet