tirsdag den 19. januar 2010

Fuglekrigen

Vores nabo til højre side har hidtil haft eneret på fuglefodring her på vejen. Det var en opgave de havde vundet hævd på ved i flere år, at have haft noget der kunne minde om en buffet for fjerkræ, til at stå i deres forhave. Dette betød at de små kræ nægtede, at sætte næbbet i noget som helst andet end det der blev serveret inde hos naboen. Nu var vi jo så heldige, at hvis vi fik lyst til at se på en fugl, kunne vi jo bare kigge over hækken. Selvom det jo kunne være meget sjovt selv at få lov....bare en gang imellem, ik´!!

Nu er naboen flyttet. The wild life står nu uden madmor. Ha! Jeg ser mit snit og har nu oprettet interimistisk buffet i forhave, med både mejsekugler, kerner og vandskål. Sidstnævnte skulle eftersigende være meget vigtigt, omend det er temmelig krævende at holde brugbart i frostvejr. Men hva´jeg har jo ikke andet at lave...


The wild life er henrykt. De mæsker sig. Fuglemor her, har observeret både Dompap, Rødhals, Sortmejse og et hav af alle "de almindelige" fugle (for kedelige at nævne her). Og ja, jeg sidder faktisk og slår dem jeg ikke kender op i en fuglebog.

Men hør - hvad er nu det??? Hvad er det der lige pludselig hænger og dingler, på den provokerende måde, lige over på den anden side af hækken, inde ved den anden nabo. Den på venstre side. ÈN MEJSEKUGLE!!! Hvor frækt. Det er mig der er den nye fuglemor!! Jeg må intensivere indsatsen for at fastholde puplikum. Hjemmelavede luksus mejsekugler er måske løsningen. Jeg har jo ikke andet og lave....og endnu mindre at gå op i lige for tiden ;-)

Det jeg vil sige med dette indlæg er, husk at fodre fuglene, støt Haiti og vær sød ved hinanden - også jeres naboer, selvom det er dem der sidder på fuglemonopolet på vejen ;-)

5 kommentarer:

  1. Dejligt at der også er andre som går op i de små fugle, vores får mad hver dag, ja de sidder faktisk og kigger ondt på os mens vi spiser morgenmad ;-) Sjovt at følge dem.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Tillykke med din nye titel af fuglemor ;o)
    Det er bare skønt at have dem på besøg. Jeg har lavet "bolde" i mine krus og de hænger fint ude nu.
    Som supplement til din buffet kunne du jo lægge nogle halve æbler ud til dem - det eeeelsker de. Og du har jo alligevel ikke andet at tage dig til...

    Klem fra Mette

    SvarSlet
  4. Det er så hyggeligt med fugleliv i haven og også muligt selv om man har kat...men!
    Lige nøjagtig en halv time efter herlighederne var hængt op i vores æble træ, gik en flok krager til bords 5 min senere havde de plyndret alt og forladt gernings stedet...!
    Har ikke fodret siden!

    SvarSlet
  5. Ja, jeg har også købt ind og behængt haven med kugler, men fuglene gider ikke. Så må jeg jo konkludere, at de får mad nok andetsteds. :-)

    SvarSlet