mandag den 22. februar 2010

Et øjebliks meditation

Efter at have været enlig mor i 5½ døgn (dog med medhjælpende mormor i noget af tiden) er Dan kommet hjem til os igen. Tiden gik hurtigere end jeg havde forventet, men jeg havde også temmelig travlt med dels at passe, skifte, made, irettesætte og transportere afkom, men også med at rydde op. Og her mener jeg ikke, bare lige at bære aviser ned i kælderen og sætte sofapuderne pænt. Der er virkelig blevet gået til den. Over ALT!!

Dan udtalte da han kom hjem i fredags "jeg kan næsten ikke kende mit eget hjem". Godt, så er min mission fuldført. Dvs. jeg har gjort en forskel. Jeg skyndte mig lige at forevige den poetiske orden i mit meget lille krea-hjørne, inden jeg satte ild til lunten, og begyndte at sy her til formiddag. 

Ja, det er faktisk helt utroligt så meget man er NØD til at rode, bare for at sy en suttesnor.
og lige én mere....
Den opmærksomme læser vil måske have bemærket at sidst viste suttesnor ikke er syet. Nej, den er ganske rigtig hæklet. Men hækleprojekter kan under tiden også medføre en sand tzunami af rod. Det må vel betyde af projektet er gennemtænkt, når det kræver at man kigger ALLE sine materialer igennem inden man vælger farver ;-)

Det er som meditation for sjælen at lave noget man har lyst til. Jeg havde i hvert fald et par timer i himmerige, hvor jeg glemte alt omkring mig. I denne forbindelse vil jeg gerne sende en stor tak til lille Gustav, som tog sig en god lang lur. Nu er en mors gamle udasede batterier blevet genopladet igen.

2 kommentarer:

  1. Man kan få uanede mængder af energi af at rode op og være kreativ. SDet er en skøn følelse...

    SvarSlet
  2. Tihi,-- jeg har også gennemgået det samme som dig,-- nu skulle der bare ryddes op,-- herligt og manden syntes det var så pænt,--indtil jeg lige skulle spinde på min rok i stuen,--væve og tænke projekter med masser af garn,-- og lave trend til dækkeløbere og lige få garnet på haspetræ,-- så jeg kan farve merino/silke imorgen ja ja det var den orden,-- men imorgen tidlig når min søde mand er kørt på job,-- tror jeg lige at jeg vil finde stuen igen,-- og vælge at mit rod skal være i min vævestue i kælderen og syværelset på første sal,-- men stuen er jo så dejlig ledig når der ingen er hjemme,-- og jeg har jo også lige en væv der,-- luksus problemer frunielsen

    SvarSlet