onsdag den 10. februar 2010

Når jeg ikke kan komme til Paris, så må Paris komme til mig !

Mine kollegaer er i Paris....uden mig. Jeg fik pludselig sådan en lyst til croissanter og Latte. Nå men så var det lige at jeg bare bagte nogle croissanter. Så var jeg jo også fri for at gå ud i det grimme grimme danske klima.
Opskriften er fra Sif Orellana's nye bog "Rollinger & roulader". Bogen har et afsnit omhandlende Café livet i Paris. Åh, jeg får Paris abstinenser. Der er ikke noget som Paris især om efteråret. Jeg kommer i en helt speciel stemning og får i korte glimt lyst til at bo i en storby. Her er alle muligheder og en mangfoldighed uden lige. Men også mange mange mennesker, beskidt luft og en evig lugt af tis.

Jeg har aldrig bagt croissanter før, fordi det har virket temmelig bøvlet med alle de lag dej og alt det smør. (Der er virkelig meget smør i!!) Men nøj det kan betale sig. Jeg er meget overvældet over resultatet. Indrømmet det tager tid. Men jeg syntes det var et sjovt projekt. Og de små croissant-basser er da også meget underholdende at spise ;-)

5 kommentarer:

  1. De er da bare super flotte dine crossainter(nok ikke stavet helt korrekt)Kan godt forstå du længes efter Paris, jeg elsker også den by
    og alle dens skønne steder.
    Men er I ikke mest på masse når i er dernede med arbejdet?
    kh Jeannet

    SvarSlet
  2. Hejsa Camilla, hvor ser de bare lækre ud de "franske" crossainter...uhm jeg kan næsten smage hvordan de smager...hyg dig indenfor...
    Knuz Bettina

    SvarSlet
  3. Jeannet - :) Vi er både på messe og ude og kigge på butikker for at se hvad der rør sig.
    Ps. stavningen er god nok :)

    Bettina - ja, engang imellem er man nød til at lave noget helt fra bunden. Det er også rigtig lækkert og hyggeligt.
    Knus

    SvarSlet
  4. Sikken en overskuds mor...Håber mine pølsehorn bliver lige så flotte.

    V/ katrine, kreativekreationer.dk

    SvarSlet
  5. Lækre crossainter! Og nu skal du jo ikke fise til Århus og købe garn til de strikkede pludderbukser, vel! :)
    Ringer lige til dig en af dagene, så vi kan aftale det der barselsbesøg, som bliver ved med trække ud, ikke? :)

    SvarSlet