mandag den 22. marts 2010

Appetit på tilværelsen

Anton og jeg har sået karse i dag. Rigtig børnekarse ! (som sikkert er dobbelt så dyrt som voksenkarse)

Nok mere for processens skyld end for den gastronomiske oplevelses skyld. (Små grønne dimser dyrket i køkkenrulle, som jeg kun kan komme i tanker om at putte på æggemad....hmmm. Dengang i slut 70'erne / start 80'erne, brugte vi vat til den slags. Men nu om stunder ejer unge mødre som mig, jo kun vat i rondell form. Det syntes jeg var for småt)  Anton er MEGET spændt på dette, nok lidt for langsigtede, projekts afkast. Han kigger jævnligt til spirringsprocessen. Sådan cirka 4 gange i timen bliver det til.
Hvis planter vokser hurtigere når de får kærlighed, så varer det ikke længe inden vi har et helt fad fuld af total lækker sprød kæmpekarse.
Jeg glæder mig til at give den lille gartner hans eget hjemmedyrkede karse med i madpakken. Han har en enorm appetit efter han er startet i børnehave. Faktisk er hans madpakker af en sådan størrelse, at pædagogerne fra de andre stuer, kommer valfartende for at se drengens kæmpemadpakke.

Antons kæmpemadpakke bestående af 4 hele stykker rugbrød, nødder og tørret frugt, agurk og vindruer. Derudover serverer børnehaven frugt og brød om eftermiddagen. Anton har ry for at blive siddende indtil der er spist op.

4 kommentarer:

  1. :) God madpakke! Den dreng skal nok blive til noget!
    Vi har også sået karse til den store guldmedalje, men ingen af mine drenge kan lide det - det er jo grønt! Jonas siger: Jeg er jo vegetar, så jeg spiser ikke grøntsager!!
    Men prøv lige til sommer, at så karse i dit højbed, og lad det gro stort, og brug det så som små salatblade i den grønne salat, det er guf! Et tip min mor fik af den tyrkiske mand de købte deres kolonihave af :)

    SvarSlet
  2. Årh, det er en god idé. Det skal helt sikkert prøves. Tak for tippet.
    He he, vegetar. Den er god med ham.

    SvarSlet
  3. Karse er også godt på tomatmadder, leverpostej madder og såmen også en rullepølse eller kødpølse og så naturligvis på æggene :-)

    God fornøjelse med projektet

    SvarSlet
  4. Garn, hund & kat - tak for de gastronomiske fif :)

    SvarSlet