søndag den 14. marts 2010

Yndlingssættet lever stadig

Hvor blev jeg egentlig af?? Det er længe side jeg har haft noget på hjertet.
Jo, jeg har såmænd bare wrestlet med vasketøjskurven, indkøbsplanlægning, mødregruppe, bæ-bleer, ruhårede gravhunde og krop umulige (møg)unger. Hvor var det lige mit liv blev af. Forsøger ind imellem at genvinde noget livskvalitet ved at sy en knap i et eller andet. Det lugter da lidt af håndarbejde. Min største bedrift er genudgivelsen af nedenstående. Det har været ca. 2 måneder undervejs. Så hurtigt går det her i butikken. Med lidt held når Gustav lige at indvie sættet inden han bliver for stor.

1. udgave af yndlingssættet

Nu hvor yndlingssættet til Gustav er blevet for småt, har krea-mor lige lavet en genudsendelse af de brune velourbukser med stjernen og tante Helles striktop. Striktoppen kan dog langt fra måle sig med originalen. Hverken i udførelse eller materiale. Men illusionen lever.

Genudsendelsen af yndlingssættet

Det er bare som om, at det bliver lidt mindre sødt, jo større det bliver.
Men det er nok heller ikke meningen, at drengen skal blive ved med at trækkes med sættet til han når konfirmationsalderen.

13 kommentarer:

  1. Sådan er det jo - wrestling tager tid, men er en del af det, der gør vores liv. Man kommer jo til at holde af den - hverdagen :)

    Jeg håber, at du finder nogle åndehuller til det kreative, for jeg er sikker på, at det giver dig energi og glæde.
    Sættet er så sødt :)
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette,
    Ja, du har ret. Jeg skal lige affinde mig med at vi, for en tid, er blevet bombet tilbage i vores liv, når vi har en baby.
    Åndehuller er det der gør at jeg overlever lige for tiden :)

    SvarSlet
  3. Kan du brodere, mens du ammer? Så lav et stort broderi, hvor der står ET HÅNDARBEJDE OM DAGEN HOLDER DEN BLÅ VOGN FRA DØREN og hænge det et centralt sted. Det burde hjælpe.

    Mit mantra er helt klart "sewing keeps me sane". Det kan godt være, at det kun lige er at rydde op på klippebordet eller flytte nogle blade hen i en anden bunke, men alligevel.

    SvarSlet
  4. Jeg kan lige se en langlemmet bumset konfirmand for mig i det brune sæt tøj :-D
    Sikke et syn!

    Bortset fra det, er det et rigtig fint sæt.
    Tror godt jeg kan huske hvor meget hverdagen fylder med spædbørn, men da mine 2 jo er store nu, kan jeg jo nok ikke helt alligevel :-)

    SvarSlet
  5. Anne - ha ha. Måske skriver jeg det bare med en stor sprittusch på væggen, indtil jeg er færdig med at brodere :) Tak for tippet.

    Tine - HA, ja sådan en lidt Fedtmule-agtig lang fætter i brun velour. Det vil han nok aldrig tilgive mig.
    Jeg er glad for at høre fra dig at man får sit liv igen på et tidspunkt, selvom man er kommet til at få to børn.

    SvarSlet
  6. Åh ja, sådan er det jo... Idag sagde Jonas, som inden længe er 11 somre: Mor, nogle gange er jeg ked af, at jeg ikke er en baby mere, for dengang var jeg jo så sød! :) Og så fik den store dreng, som snart er lige så høj som mig, og som nu bruger to skonumre mere end mig, en stor knuser, og fik at vide, at han skam stadig er sød - men på den fede måde!

    SvarSlet
  7. Og forresten! Rigtig fedt sæt! Jeg synes sgu det er i orden med et sæt om året indtil komfirmationen! :)

    SvarSlet
  8. Nårh..:) hvor sødt.

    Ok. Jeg kan vel lige så godt begynde. Det er jo godt at have lidt på lager, når man tænker på hvor lang produktionstiden er. Og den bliver vel bare længere eftersom sættene bliver større og større.

    SvarSlet
  9. Ah ja, klart, sprittusch! Og så bare et søm i væggen og en tom ramme op på væggen, så bliver det en hel installation. Jeg ser frem til et billede af det her på bloggen!

    SvarSlet
  10. Anne - ha ha. Bare vent ;)

    SvarSlet
  11. Det er et fint sæt. Min egen erfaring er, at læææænge før drengene når konfirmationsaldren, så nægter de at gå med mors hjemmesydede. Ham på 11 vil kun have sportstøj. Ham på 8 kan jeg måske snige en hjemme-gjort hue på, men så er det også ved at være slut;-)
    Måske det ville være anderledes med piger?

    SvarSlet
  12. Såå fint en genudsendelse...
    Må lige høre, hvor du har de røde stjerner fra, er lidt misundelig på dem. I øvrigt fin blog, du har mig spm fast læser.

    Kh - en ret ny blogger.

    SvarSlet
  13. Linnea - Jeg tror du har ret. Straks de får en mening, er løbet kørt for mors hjemmesyede. :(

    Sine - Tak :) De røde stjerner, som jeg heller ikke kan få nok af, findes i flere størrelser og farver i Stof & Stil. Til ingen penge naturligvis ;)
    Tak fordi du følger med :)

    SvarSlet