tirsdag den 18. maj 2010

Mit liv som nogens mor


Min politiske karriere er netop blevet skudt igang. Jeg er blevet valgt ind i børnehavens bestyrelse. Eller valgt og valgt. Jeg blev ikke valgt fra er nok den rette formulering. Det var såmænd ikke så svært at komme i bestyrelsen. Faktisk kunne jeg være blevet formand, hvis det var det jeg ville. Men jeg tænkte, at jeg lige ville lære branchen at kende, inden jeg sætter mig på nogen formandsposter her i byen. Det er ikke første gang jeg sidder i en bestyrelse, men det er længe længe siden, så jeg føler mig lidt rusten, og synes at børnehavebestyrelsen er et udemærket sted at varme lidt op.

Det var faktisk også helt rart at sidde omkring et bord med andre voksne, og KUN voksne, og diskutere emner der berører ens dyrebare afkom. Emner og viden der både er interessant og enormt frustrerende, at skulle tage stilling til. Her tænker jeg naturligvis især på det økonomiske område.

Der udover kommer man ikke uden om, at det faktisk var en flok rigtig hyggelige og spændende mennesker, som jeg gerne vil lære bedre at kende.

Sådan er det når man er blevet nogens mor. Så må man rykke frem i plastsandalen, og vise at man er en af de der overskudsforældre.

7 kommentarer:

  1. Tillykke med dit eget valg ;o)

    Det er nemlig vedkommende og vigtigt at vi forældre repræsenterer brugerne af institutionerne - overskudsmor eller ej.

    Klem og god dag til dig

    SvarSlet
  2. Velkommen i klubben af "medlem af bestyrelsen i ynglens institution". Det er både spændende, vedrørende og skrækkeligt nedtrykkende at sidde med ved bordet - men man får heldigvis lov til at være med til at tage de vigtige beslutninger på ens børns vegne - og det er dejligt:-)

    SvarSlet
  3. Til lykke med den nye titel.
    Det er jo heldigvis også spændende arbejde.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt, der er nogen, der vil gøre et stykke arbejde - pøj pøj med 'jobbet'

    SvarSlet
  5. Mette b - tak tak :) Nemli' ja.

    Birgitt - tak for det :)

    Katrine - ja, det er rart at være lidt tættere på og lidt bedre informeret end man var i går.

    Karen - tak :) Ja meget spændende.

    Lydert - tak tak :)

    SvarSlet
  6. I vores familie er det faderen der ordner den slags! Nu er han ikke længere en del af bestyrelsen i børnehaven, men har rodet sig ind i skolebestyrelsen :) For som han selv siger: "Nogen skal jo være der, for at dæmpe de der pædagogmødre med den praktiske påklædning, som tror de ved alting" :) Du kender ham jo :)

    SvarSlet