tirsdag den 15. juni 2010

"Kære Claus Meyer. Jeg skriver til dig fordi...."

Ja, det blev der altså ikke noget af i denne omgang. Fordi Claus tilsyneladende allerede har været i kløerne på nogle af mine mange bagende medsøstre. I mit arbejde med at finde Claus' mail adresse, støder jeg nemlig på denne side. Ja så.........ser man det. Min fine bog "Meyers Bageri", som jeg har læst i hver eneste dag siden jeg fik den, er måske ikke helt så pålidelig og gennemafprøvet som jeg troede.
Det vil altså sige at ens surdej GERNE må lugte af paradentose-ånde, og den behøver ikke nødvendigvis at boble. Ok da. Jeg har lige tjekket min surdej igen. Med min nye viden, tror jeg måske godt at jeg kan få den til at lugte lidt af øl. Ikke velduftende nybrygget mørkt øl. Nok mere af gammel sjat der har stået natten over. Men ikke desto mindre - ØL. Ok, jeg prøver at bage af paradentose-suppen. Den skal da have en chance.
  

Lige for en god ordens skyld, skylder jeg Claus Meyer at sige, at der faktisk også er nogle helt fabelagtige opskrifter i bogen. For eksempel disse kæmpe cookies. Jeg har tilsat lidt hasselnødder, og byttet halvdelen af den mørkechokolade ud med hvid.

3 kommentarer:

  1. Hvad med det med den der temperatur som én af dine læsere skrev? Må det godt være lidt halvlunt eller hvordan. De der cookies ser helt vildt lækre ud. Jeg har kaffe??;)

    SvarSlet
  2. De de cookies ser godt nok lækre ud !
    Synes det er for ringe med alle fejl der åbenbart er i hans bog !

    SvarSlet
  3. Hej Camilla.
    Åh du gider vel ikke lige kaste et lille blik ind på min blog og se mit lille strikke problem under SOS indlæg??????
    Jeg tror, at det er ret simpelt for dig at hjælpe. Ved det næsten godt selv, men hmmmm orker bare ikke at strikke en masse som jeg måske slet ikke skal.
    Kærlige hilsner fra Stella

    SvarSlet