mandag den 12. juli 2010

Jeg har en rigtig god stavblender, som jeg slet ikke kan undvære. Især når jeg laver humus og pesto, som vi laver rigtig tit. Problemet med min stavblender, som er af mærket Bamix er, at multikniven der drøner rundt og hakker som død og djævle, den kan tages af. Det var ellers et kæmpe plus i forhold til min gamle stavblender, hvor man kunne stå i hele og halve timer og vikle spinat og andre langhårede levnedsmidler ud af kniven efter brug. På Bamix modellen tager man bare kniven af, og vasker den for sig selv. Smart nok. Problemet er blot, at vi her i husstanden har vist os ikke, at være voksne nok til at kunne passe på denne løsdel i det korte øjeblik det tager, at gøre kniven ren inden den igen kan blive forenet med resten af blenderen. Vi har nu fået smidt kniven væk......for anden gang! Jamen, så fat det dog. Pas nu på den der kniv!!!

Første gang jeg skulle skaffe en ny, som man jo heldigvis kan når man har fået investeret i ordentligt kvalitetskram, kostede det 70,- i fragt at tilvejebringe en reservedel til en værdi at 110,- 70,- Må jeg nu be om mine himmelblå. Den lille kniv vejer jo ikke alverden.
Men tænk engang, bedst som jeg sad og overvejede at bestille en 3-4 stykker på én gang, for at udnytte det ublu fragtgebyr, så finder jeg ud af at WUPTI.com da har fragtfri måned hele juli. Hvor heldig kan man være. Jeg satser nu på at være blevet så voksen at jeg magter at passe ordentligt på denne lille rebelske løsdel. Ellers må jeg vente til WUPTI igen engang skulle finde på at køre med samme fantastiske tilbud.

4 kommentarer:

  1. Det er da en fuldstændig langt ude i skoven pris! Får de båret pakken ned på posthuset på et sølvfad eller hvordan kan de få det til at blive 70 kr!?

    SvarSlet
  2. He he. Ja luxusproblemer har vi skam nok af................ Jeg var selv meget længe om at få stavblender. Hvad sku man nu med den?????Næ nej, min gode stationære blender ku da det hele. SÅ kom stavblenderen ind i huset og du har ret, helt uundværlig. Begge kører lystigt. Min Kitchenaid røremaskine har jeg i øvrigt på 10 år og ALT er intakt. I den verden kan det betale sig at købe det (dyre) kram med det samme. Spar til gengæld på alt det fancy tilbehør. Kunst og Køkkentøj er som at besøge himlen. Også et sted som mænd gider besøge

    SvarSlet
  3. Men derfor bestilte du vel stadig en ekstra kniv, nu du var i gang? (Her i huset har vi to knive...)

    SvarSlet
  4. Eller næste gang skriver du en besked til mig - så dapper jeg i den lokale og handler for dig og sender fluks. Garanterer at jeg kan gøre det meget billigere da :)
    - har nemlig også vidunderet stående, bare i rød frakke instead :)

    SvarSlet