mandag den 5. juli 2010

På med sommerbuksen

Brormand NV 50 og jeg har lavet et par fine sommerbukser til Gustav, som han kan ligge og svede i i det herlige sommervejr.
Der er naturligvis stjerner på, fordi stjerner bare er det flotteste til drenge. Stjerner er for drenge hvad blomstermotiver er  for piger. Som drenge-mor er man jo afskåret fra MANGE fine metervareprints. Det er et tøse-vælde derude i modeverdenen. Når jeg endelig har tid til selv at sy til mine drenge, syr jeg ofte i ensfarvet og pynter med stoftryk, spændende bånd eller symotiver. Det syntes jeg er flot og klassisk.
Printet på baglommen er faktisk et stempel fra fabrikken der har lavet stoffet, således man kan se hvad der er for- og bagside på stoffet. Jeg var bare heldig at være den første der købte af stofrullen. Man kan nogen gange være heldig. Både metervare, stjernebånd og symærke er købt lige her.

7 kommentarer:

  1. De er bare lækre og med dejlige detaljer - især stemplet!

    Foden ud af tremmerne er bare kær :)

    God dag fra
    mette

    SvarSlet
  2. jeg er med på drengeholdet og kan sukke med over alle de småblomstrede skønheder, som pigemødrene syr i stor stil :)
    fint stof du har brugt dér, hvor er det fra? og fine detaljer.

    kh sine

    SvarSlet
  3. Stjerner ER nemlig fint til drenge. Jeg har også lige lavet en stjerne-applikation:) De er rigtig søde - er specielt vild med de firkantede lommer. Og stoffet ser virkelig lækkert ud!

    SvarSlet
  4. Skønne og billedet af hans lille fod :-)

    SvarSlet
  5. Jeg er også med på drengeholdet! Og ja, man skal kigge langt efter det seje drengetilbehør! Men stjerner er sejt! Fede bukser :) glæder mig til at se dine drenge igen - og dig selvfølgelig :)

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare super fine Camilla :-)

    SvarSlet
  7. Mette b - tak tak :) ja, den lille fod var ikke til at stå for.

    Sine - stoffet er fra Stof & Stil :)

    Husmoder - jeg har fulgt med i tilblivelsen af dine drengebukser. Drengemødre må lave detaljerne selv, da fint stof ikke kan gøre det alene. Godt vi kan :)

    L's mor - tak :)

    Mette T - tak, i lige måde. FERIE!!!!

    Handmadeby - tak, Tina :)

    SvarSlet