torsdag den 26. august 2010

Sælg mig jeres autostole - jeg ved I har dem !!

Nu klapper fælden snart, og jeg skal inden længe betræde arbejdsmarkedet igen efter en dejlig barsel. Men knapt nok har man vænnet sig til tanken om, at skulle ud og konversere med voksne mennesker HELE dagen, før problemer af mere logistisk art melder sig. To børn, én bil og et offentlig transportsystem man ikke rigtig kan bruge til noget seriøst, hvis man altså også har et arbejde man skal passe.
Derfor er jagten på en "kone-bil" (læs: billig pis-potte) til mutter nu sat ind. Den har faktisk stået på i nogle uger efterhånden, dog uden nævneværdig resultat. Men jeg tror på projektet, og er nu gået ind i anden fase i arbejdet med, at skabe en brugbar logistik i vores fremtidige tilværelse med udearbejdende mor.

Autostole!!! 2 biler + 2 børn = 4 autostole. Vi har én vi kan bruge. Det er Antons. Den skal Gustav snart have, da vi næsten ikke kan presse ham ned i babymodellen af en autostol længere. Anton er også ved at være for stor til sin. Derfor ser regnestykket således ud. Vi skal bruge 1 stk. autostol til et barn på 9 kg.+ og 2 stk. til et barn på 15 kg+. Jeg har talt med Babysam med henblik på, at få vores behov bedækket. Jeg kan godt afsløre at Babysam ikke kommer til at bedække vores behov for alle tre stole, da vi derved slet ikke får råd til en ekstra bil at sætte stolene ind i. Det er her I kommer ind i billedet :)

Sælg mig jeres brugte autostole - jeg ved I har dem!!!

Send mig gerne en mail, hvis du har en eller måske endda flere autostole til salg.

14 kommentarer:

  1. TYSKLAND! Det er det eneste jeg kan sige. Du kan ofte købe nye autostole på nettet i tyskland til meget mindre end i dk pga kursen :)

    SvarSlet
  2. Jeg tjekker lige hvad vi har. Mener vi har en til 9+ kg fra Maxi Cosi (uden iso fix) hvis det kunne have interesse?
    Bor på Fyn.
    Hilsen Anne Lotte

    SvarSlet
  3. Bella - tak for tippet. Jeg har faktisk tjekket en lille smule i Tyskland. Men syntes ikke der var noget at spare. Jeg giver det lige en chance til :)

    Anne Lotte - uden iso fix har også interesse. Så du må meget gerne tjekke :) Jeg venter spændt :)

    SvarSlet
  4. Hej igen,
    jeg har en stående i kælderen vi ikke bruger.
    Den er oprindelig købt til farfar, men nu står den her igen, så den er du meget velkommen til at købe.
    Så er vi af med den.
    Jeg tager lige et billede af den i eftermiddag/aften, så du kan se hvad det er for en.
    Har du en mail jeg kan sende billede til?
    Hilsen Anne Lotte

    SvarSlet
  5. Husk nu at lækre Gustav helst skal sidde bagudvendt. Så sidder han mere sikkert :-) Vi har desværre ikke nogle at kunne give videre.....

    Men prøv ellers i England f.eks her http://www.pramworld.co.uk/index.htm...earchOpt=exact .Kender flere, som har købt og sparet mange penge og de leverer hurtigt. God jagt:-)

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Synes det er tankevækkende at nogen vil prøve at sætte deres farfar i en autostol :p

    SvarSlet
  8. Anne Lotte - det lyder super :)

    Katrine - tak for tippet. Jeg tjekker det straks :)

    Linda - ha ha, ja det er sgu tankevækkende. Stakkels farfar.

    SvarSlet
  9. Hej Camilla,
    Dessvaere har jeg ikke nogen autostole at saelje. Linn er jo stor nu og lille Alma kan stadigvaek sidde i babystolen. Det må vaere med blandede fölelser du går tilbage til 'Stoffis'. Jeg har et helt år tilbage på min barsel, så lige nu taenker jeg ikke så meget på arbejde.
    Hvor er det dejligt at se din kreativitet! Jeg skal selv en tur til 'Stoffis' i Malmö naeste uge og köbe in. Uuuuhha, det blir dyrt! Har allerede sat en masse kryss i katalogen ;o)
    God weekend!
    Knus Ulrika

    SvarSlet
  10. Hej Ulrika :)
    Ja det er skønt at være på barsel. Især når man har en nem baby :)
    God tur til butikken i Malmø. Pas på, det bliver hurtigt til en ordentlig stak. Der er nemlig mange fine ting :)
    Hav en god barsel, jeg glæder mig til at se dig igen.

    Mange hilsner
    Camilla

    SvarSlet
  11. Hej Søde

    Lukas' Autostol er købt i Tyskland:
    http://www.babyparadies-shop.de
    Vi sparere 700,- i forhold til Babysam/Ønskebørn priser, og så blev den leveret lige ved døren uden ekstra omkostninger! Virkede SUPER for os!

    Knus
    Badulla

    SvarSlet
  12. TYSKLAND! Kindesitze.de har fået lige tilpas af mine penge, og de har været givet GODT ud. Hvis du ikke kan finde nogen besparelse, har du kigget det forkerte sted! :-)
    Vi har købt fem autostole i alt hos dem.

    Vi har købt fire Cybex Solution-stole, som er 15-36 kg - da jeg købte, var de noget nær bedst i test, og de er langt fra de dyreste. De har jævnligt en af farverne i en eller anden slags på tilbud, lige nu har de f.eks. den grønne på tilbud: http://www.kindersitze.de/index.php/cPath/571_493_497_584 - normalpris i Danmark er 1500,-, så selv dem, der ikke er på tilbud, koster 1050,- i Tyskland + 50,- eller så i porto.

    Eneste bøvl med 15-36 kg stolene er, hvis man har en bil, hvor nakkestøtten ikke kan tages af, eller hvis der er meget dybe sportssæder. Men ellers passer de stole i alle biler.

    SvarSlet
  13. Og god fornøjelse med konebilen! Jeg kan anbefale en Skoda Felicia fra 1997 eller deromkring, f.eks. den her: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Felicia-1,3-LX-5d_ID264201224.htm - hvis den ikke har for meget rust, er det en dejlig billig bil, der tit er blevet kørt forsigtigt af pensionister. Vores er ved at afgå ved døden, og det bliver et trist farvel - vi har haft to af dem, og de har været dejlige.

    SvarSlet
  14. Anne LO - tusind tak for links'ene. Det kalder jeg ordentlig research :) Vi har faktisk lige fået samtlige autostole i hus, men mangler stadig den billige pis-potte. Jeg tjekker lige Skodaen.... :)

    SvarSlet