søndag den 14. november 2010

Jeg har da fået en invitation

Til et anderledes julemarked. Det lyder da for spændende, og jeg håber jeg får tid til at kigge forbi i Odense d. 19. - 21. nov. Bare ordene "designere" og "kunsthåndværkere" mindsker frygten for at blive kvalt i gimpenisser og lirekasser straks man indtager pakhuset.

Jeg elsker jul og kan bare ikke få julemarkeder og basarer nok. Jeg elsker julgave-mageri og at planlægge juleindkøb. Jeg holder som regel også af at købe julegaver. Det handler blot om at have en plan.
Jeg starter med at indhente ønskesedler fra nær og fjern. Derefter starter det store puslerspil.

Engang fik jeg overstået 12-15 gaver på en lørdag formiddag. Jeg var i 4 butikker. En boghandel, en isenkræmmer, en radio-tv butik og en herretøjsbutik. Det hele handler om planlægning.
Jeg plejer ofte at takke nej til at få pakket gaverne ind i butikken. Det er træls at vente på, og jeg syntes det er rigtig hyggeligt at sidde med derhjemme. Dette er samtidig en rigtig god anledning til, at fulde sig i gløgg og køre en enkelt pose æbleskiver indenbords. Åhh, jeg elsker jul.

2 kommentarer:

  1. PRÆCIS! Uhm, glögg!
    De pakker dem også altid lidt kedeligt ind. Og det er mega-nederen hvis der ligger en pakke under træet som er magen til...

    SvarSlet
  2. Ha ha. Nemli' ja. Vi har en nevø der engang fik syv par skisokker. Det er indpakningen man skal skille sig ud på ;)

    SvarSlet