onsdag den 3. november 2010

Velkommen i mit paskammer

Jeg er nu hjemvendt fra Amsterdam, fuld af ny inspiration og gode idéer. Amsterdam er en dejlig by. Centrum virker ikke som en storby. De flotte, smalle, huse med de store vinduer og kanalerne er bare helt utrolig charmerende. Jeg fik helt lyst til at bo der.


Amsterdam er en by med højt til loftet. Fuld af vintagebutikker, cykler og skumle beværtninger med "fyrnåle duft".
Man kan godt blive lidt bekymret for sin førlighed, når man færdes i byens gader. Sporvogne, skrubbelløse cykellister og taxaer kappes om at få ramt på én.

I tøjbutikkerne hed et prøverum meget passende et "paskammer", hvilket faldt godt i hak med min humor.

På vejen hjem brugte jeg enhver ledig stund på, at studere lufthavnsbutikker, i jagten på gaver til afkom og ægtemand. Dog uden nævneværdigt resultat. Det blev kun til en M&M's automat til Anton. (Det er i grunden utroligt hvad man kan finde på at kaste 89 kr. efter når man er presset) Gustav fik ingen gave. Han er alligevel så lille at han ikke ved hvad han går glip af, og Dan er sikkert mere lykkelig uden et slips med hashblad-motiver. Så var det til en side.

Hjemme blev Anton meget glad for slikautomten. Dan blev glad for at slippe for at få et hashblads-slips og Gustav var tilfreds nok med at få sin mor igen, så han savnede ingen ting.

Hvor er det dejligt at kunne glæde andre.

3 kommentarer:

  1. Love this picture !! I lived in Amsterdam for 23 years :)

    Kind Regards,

    Sandra

    SvarSlet
  2. Uuuuhh, der har jeg jo lige været! Altså i sommers, forstås - og måske ikke lige ved den kanal og bro på billedet, men i hvert fald ved en, der ligner.
    Jeg er også fuldstændigt bjergtaget af den by - og den ser også totalt idyllerisk ud i efterårsdragt...

    SvarSlet
  3. Sikke et fantastisk billede! Godt at du har haft en god tur :) Bliver kun en smule misundelig... Hmpf!
    Var ved at dø af grin, da jeg hurtigt dannede mig et billede af Dan med hash-blad-slips :) Hils ham.

    SvarSlet