lørdag den 1. januar 2011

Julegave evaluering - Part 1.

Efter en dejlig juleferie - også fra bloggen, har jeg igen noget på hjertet.
Jeg er desuden efter en nytårsaften i festlige venners lag, blevet bedt om at komme ind i kampen igen. Har man blog eller ligger man bare og feder den på divaneseren???

Derfor følger her part 1. af en lille julegave evaluering.

Den julegave jeg har fået der går klart ind på en 1. plads på håndarbejds-blær-skalaen, er denne kosmetikpung / småtingsbeholder lavet af den mest kreative person jeg kender. Nemlig Mette.



Teknikken hedder Candy Wrap og jeg er åndeløs af fascination. Især fordi jeg ved hvor lang tid det tager at flette bare en lille taske, og fordi jeg ved at det er rigtig hårdt for fingrene. Tak Mette, for den underskønne pung med den "lige-i-øjet" røde lynlås, der bare sætter prikken over designet der er udført i avispapir.

Jeg fik mange andre lækre gaver. Nogen har jeg allerede tage i brug. Blandt andet disse tre kogebøger. Jeg elsker bare at få kogebøger i julegave. Det er i julen jeg har tid til at nærstudere dem, så jeg er klar når hverdagen melder sig, og der bare skal noget mad på bordet i en h....... fart. Maden skal både være sund, nærende, billig og ikke for tidskrævende hverken at lave eller at handle ind til. Det er mange krav. Og jeg er dyr i drift. Af de mange kogebøger jeg har, er der ikke mange der har leveret mere end 2 opskrifter jeg er vendt tilbage til. Jeg har en mappe jeg kopierer disse særligt gode opskrifter og sætter ind i. Denne mappe hedder Foldagers a la carte restaurant. Men går i daglig tale under betegnelsen
"Hall off fame" da det er ret svært at få en opskrift optaget i samlingen. Kravene er som sagt høje.

Men med denne nye stak fantastiske kogebøger er der da grundlag for mindst 3 nye opskrifter i samlingen.
Rimelig dårlig statistik. I Meyers almanak er der 365 opskrifter. Det skulle gerne blive til mere en én der er værd at lave igen.

Nå men tilbage er blot at ønske alle i blogland et godt nytår og sige tak for alle kommentarerne i 2010. Og tusind ták for alle de hyggelige stunder jeg har tilbragt med at læse med hos jer.

4 kommentarer:

  1. Velkommen ind i kampen igen! Nu er vi to jo ikke mestre i kommunikation, så det er dejligt at følge dig her :) Godt nytår til dig og din familie :)

    SvarSlet
  2. Tak tak :) Nej det er sgu lidt pinligt så dårlige vi to er til at kommunikere. Oplagt nytårsfortsæt emne!!
    Godt nytår til jer også:)

    SvarSlet
  3. Også rigtig godt nyt år til dig! Og lyder skønt med din a la carte kogebog, min er en gammel underlig mappe fra jeg var 20 med alle de håndskrevne og plettede yndlinge - og ja, så alle kogebøgerne, dem har vi også et et ualmindeligt svagt punkt for her i familien :0)

    KH Karen Marie

    SvarSlet
  4. Hvor er jeg glad for din fortælling om antallet af brugte opskrifter pr kogebog !!! :-) Har længe haft "dårlig samvittighed" over selv at køre samme princip !! Synes det var lidt "flot" især grundet min hang til køb af nye kogebøger .....

    SvarSlet