søndag den 23. januar 2011

Smart som en bonderøv

Endelig. Efter 6 lange måneders kamp på en pind 2½, er mit bonderøvstørklæde færdigt. And I låve it! DUO silke/merino smyger sig om min hals, og tiltrækker sig komplimenter så jeg bliver helt forlegen.
Jeg er ikke verdens hurtigste på en pind 2½, og vejen var lang og slidsom (er der egentlig noget der hedder slidsom? I ved hvad jeg mener), men nu hvor tørklædet, der lige præcis kan nå to gange rundt om halsen, er færdigt, har jeg det som om jeg lige er blevet færdig med en rigtig god bog. Jeg savner det.
Jeg kan stadig godt savne Stieg Larsons, Lisbeth Salander ind imellem, for ikke at glemme Maude og grisehandleren fra Matador, som vi lige er blevet færdige med på DVD.

Jeg må igang med noget nyt. Jeg er så rastløs. Når man ikke har energi til andet end at kaste sig på sofadyret, når man har fået ro på tropperne, så er det dejligt at kunne strikke til diverse tv programmer af mere eller mindre informativ karakter. Så er tiden da ikke helt spildt. Ikke et kritisk ord nævnt om landsdækkende tv dækning af folk der bytter ægtefælle, børn der gennemlever deres elvte år eller hoteller hvor det hele drejer sig om at vise hele landet hvor hjernelam man kan opføre sig.

Ps. jeg ser altså ikke det der med hotellet. Jeg har bare hørt om det henne ved frisøren....(det passer altså, jeg har aldrig set det!) Vi kan ikke tage TV3. Heldigvis, for ellers var jeg nok kommet til at smugse det, bare for foragelsens skyld. Der er ikke noget som en god omgang forargelse.

5 kommentarer:

  1. Misundelse er en grim ting - i skrivende stund har jeg lige målt mit bonderøvsprojekt, og jeg har fået strikket 17 cm... Hm... Dit er ret fedt! Jeg HADER også p 2½...

    SvarSlet
  2. Forargelse er godt. :-)

    (Mit antispamord er ACIDNEST - hvor passende...)

    SvarSlet
  3. Det er helt vildt flot og hele umagen vaerd ! Herhjemme boykotter vi ogsaa den slags udsendelser, dem kan jeg ikke engang holde ud at se mens jeg strikker :-(

    SvarSlet
  4. Håhr, hvor er det flot. Jeg kan ikke strikke så meget som en enkelt maske, så jeg er næsegrus af beundring. Godt strikket! :-)

    SvarSlet
  5. Mette - Årh, hold op. Jeg ved godt at du imellem tiden har strikket 27 andre ting. Du er jo den menneskelige strikkemaskine :)

    Anne - ja, er det ikke fantastisk :)

    Angelika - tak :) ja, det er ikke noget man bliver hverken kolgere af eller et bedre menneske.

    Øglemutter - tak :)det var såmænd ikke svært. Det tog bare en helvedes tid.

    SvarSlet