fredag den 22. juli 2011

Her har I mig tilbage.....

Ja, så meldte trangen til at genoptage min blog sig igen. Nogle gange må jeg bare holde en pause på ubestemt tid. Det gør jeg når blogging begynder, at føles som at have lektier for. Men nu har jeg haft ferie i snart én uge, og jeg begynder at få lysten tilbage.

Vi nyder regnvejret i fulde drag. Det er ikke hver sommer man får chancen for at få støvet regntøjet af.
Desuden har jeg lige opdaget, at man ganske kvit og frit kan låne diverse filmklassikere og andre seværdigheder på biblioteket. Jeg har allerede været der to gange. Lige nu bliver der indtaget hjemmebagte muffins til Shrek 2. Uhm, det er også ferie.



Der er sket mange ting siden jeg var på bloggen sidst. Vi har bla. fået solgt vores hus, der har været til salg i 15 måneder. Meget passende her lige op til sommerferien, hvor vi jo alligevel ikke skulle noget særligt, så kan vi jo lige så godt holde lidt gang i ejendomsmæglerbranchen.

Den ene dag hvor vejret indtil nu har været rigtig god her i ferien, tog vi til Hjerl hede, for at beskue de forgangne tiders dagligliv, levendegjort af en stor flok meget engagerede mennesker, der fik både damplokomotiv, bageri, smedie og mange andre ting til at emme af liv. Jeg kan varmt anbefale en tur til heden. Det er et spændende sted - også for børn. Der er naturlegepladser, madpakkehus, gamle legeredskaber, for slet ikke at glemme stenalder afdelingen, hvor en sød ung dame rullet ind i lammeskind, sødt spørger alle børn om "de også vil have en lerperle på snor" på klingende københavnsk.



Jeg fik desværre ikke taget et billede af københavner-stenalder-kvinden. I får her et af en lokal udgave af Frank Ladegaard, i fuld sving med øksen. Det er faktisk Anton der har taget billedet. Ret godt skudt syntes jeg.

3 kommentarer:

  1. Åh Camilla, hvor er det dejligt at have dig tilbage :) Vi ses jo om kun en uge nu! Jeg glæder mig så meget :)

    SvarSlet
  2. ..Velkommen tilbage...har selv taget en pause og været med på sidelinien i et langt stykke tid...så meldte lysten sig !! Hyggeligt at have dig på listen igen ;O) Lene´S

    SvarSlet
  3. Dejligt, at du er tilbage :-) Og fedt med huset, hvor skal i så flytte hen nu?????? Vi tager til Aalborg på fredag for at se lille-fætter og nyde en uge med haven:-) Gode tips om Hjerl HEde, det vil vi huske:-)
    Kram

    SvarSlet