søndag den 14. august 2011

Velkommen i min butik - UDSALG

Ja, undskyld der er så langt imellem mine indlæg. Jeg arbejder. Jeg har nemlig fået mig en ny fritidsinteresse. Jeg er blevet storkøbmand på Den Blå Avis. Jeg har sat en, ikke uvæsentlig, del af vore indbo til salg. Faktisk også med succes. Og jeg er blevet grebet af det. Der er røget et havebord, et cafesæt med bord og to stole, en fiskebowle samt en digtsamling over disken i min lille butik, på blot en uge. Jamen hvad skal det ikke ende med.

Jeg er begyndt at se på vores indbo med helt andre øjne. Dan er helt ræd for, at komme hjem en dag og opdage, at jeg har solgt sengen eller sofaen. Eller endnu værre, at der står en fremmed dame for, at afhente en lettere brugt ægtemand.

Grunden til at jeg er begyndt at sælge ud af indboet er at vi, som tidligere nævnt, som nogle af de eneste i det her land (hvis man da skal tro tekst tv) har solgt vores hus i juni måned i år. Det medførte jo en vis aktivitet i vores lille hjem, dels i form af nøje granskning af diverse boligsider på internettet, og dels i form af besøg i bank og diverse lokale ejendomsmæglerforretninger.

Det tog os mindre end en måned at finde det perfekte hus til vores lille familie. Vi må dog se i øjnene at vi ikke kommer fra Ikast lige foreløbig, da dette perfekte hus også ligger i "Danmarks røvhul", præcis som det gamle.
Nej nej, bliv ikke stødt. Der er skam ikke noget i vejen med Ikast. Jeg har bare aldrig ønsket mig at bo her. Men på den anden side, så er der ikke nogen steder jeg egentlig ønsker at bo. Så Danmarks røvhul virker som en god løsning. Lige midt i jylland. Her er der ikke længere til den ene ende end der er til den anden. Det er da et kompromis man kan argumentere for. Her er desuden alt hvad man skal bruge for, at få en hverdag til at fungere. Massevis af dagligvarebutikker, overdækket strøg med et lille, men helt fint udvalg af specialbutikker, svømmehal, biograf, skoler, børnehaver, og ikke at forglemme motorvej og togstation, så man kan komme hurtigt væk hvis der skulle opstå en nødsituation.

Hvis der sidder nogen derude der er blevet nysgerrige angående mine Blå Avis aktiviteter, så er nednestående hvad der er tilbage af det eksklusive vareudvalg til total spotpriser.

Så hvis du sidder og mangler en af nedenstående kuriøsiteter, så skal du endelig ikke holde dig tilbage for at lægge en kommentar.





Karlekammerskab med ægte patina 1000 dkr.
NU KUN 800 dkr. (OBS kun 1 stk tilbage)
SOLGT


Sovesofa fra dengang man snedekererede den slags med håndkraft.
Med fjedre, nem at ombetrække 500 dkr.
Var der nogen der sagde 300 dkr. ??


Babyslynge i ren bomuld af mrk. Natures sway.
Ny pris 600 dkr. Den kan blive din for 300 dkr.
Ja, så 200 dkr. da...??
SOLGT

Samling af diverse strikkebøger.
Bla. af Kaffe Fasset og Charlotte Tøndering 100 dkr.
SOLGT

Samling af diverse stofstyk og silkemalingsbøger 100 dkr.

Samling af diverse modehistorie og stilbøger 100 dkr.

Samling af boligindretningsbøger 100 dkr.

Samling af diverse tegne og kalligrafibøger 100 dkr.

Samling af diverse koge og bagebøger.
Bla. af Lene Hanson og Anne Larsen 100 dkr.

11 kommentarer:

  1. Så er jeg da endelig informeret om hvad der foregår i Ikast...altså hos jer :)
    Jeg rydder også ud herhjemme, men det er nu mest for at kunne være her.

    Til lykke med både slag og køb f nyt hus.

    Karen

    SvarSlet
  2. Strkkebøgerne, de er lige mig :), så dem vil jeg gerne købe.

    SvarSlet
  3. "Danmarks røvhul" hahaha.... Kom til Aalborg og bo. Det er bestemt ikke et røvhul at bo i. Her er storby, men ikke for stor og hyggeligt og højt til himlen ;O)
    Tillykke med det nye hjem. Håber I finder jer til rette der :O)
    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Ja, Camilla kom hjem til Aalborg :) Ikast er SÅ langt væk!
    Jeg ville bare sige, at jeg har sovet på den der sovesofa, og den er ganske fin! Dog har jeg ikke selv plads til den :)
    Tillykke med din nye butik, må den gå vel! Jeg glæder mig meget til at se den nye hybel :)

    SvarSlet
  5. Hej Karen :)
    Ja, det er faktisk helt pinligt at have en blog, som man aldrig skriver på....heller ikke selvom der rent faktisk sker noget spændende.

    Tineke - Uh, dejligt med kunder i butikken. Bøgerne er hermed dine.

    Mette (og alle de andre) - Hvis ikke det var for det ekstremt ringe udvalg af spændende arbejdspladser (i tekstilbranchen), så boede jeg skam også i Aalborg. Det er jo nok ikke lige til at se det på mig, men nu er jeg jo gammel Aalborggenser ;)

    Mette - Jeg har faktisk ansøgt Ikast-Brande kommune om at flytte kommunen længere nord på. Jeg har endnu ikke hørt fra dem. Det tger jeg som et tegn på at de stadig overvejer sagen.
    Ps. tak for den offentlige anmeldelse af sovesofaen. Den er ganske rigtig ualmindelig fantastisk.

    SvarSlet
  6. Tillykke med salg! Viser du det nye hus lidt frem, når I kommer lidt nærmere?

    SvarSlet
  7. Hejsa Mette, tak for din besked. Vil du ik' godt sende dem, for der er lidt langt for mig til Danmarks bagdel :), som det vist hedder (den havde jeg ikke hørt før).

    Du kan sende mail til btlund @ privat.dk med de kolde facts, okays?

    SvarSlet
  8. Anne LO - jo, for helvede da :) I skal nok få en foto reportage asap.

    Tineke - information comming up.

    SvarSlet
  9. Hej Camilla,

    Fantastisk indlæg som jeg simpelthen ikke kunne lade være med at poste på vores facebookside :)

    Fortsat go´ fornøjelse med dit salg!

    De bedste hilsner

    Lene Kristensen
    Support DBA

    SvarSlet
  10. Hej Lene,
    Det skal du ikke høre for da :)

    SvarSlet
  11. http://gitte.gismo.eu/#home21. august 2011 kl. 20.26

    Hold op et sjovt indlæg, lige til et smil på søndagslæberne.....
    Selvom du er utilfreds med Danmarks røvhul - håber jeg I bliver glade for jeres nye domisil...
    Hilsen Gitte

    SvarSlet