søndag den 25. december 2011

Det var så det

Alt klappede som det skulle og det med total god timing. Vi havde, som sædvanligt, lavet arbejdsfordeling d. 24 dec. Dan var på kød, dvs. and og flæskesteg. I henholdsvis grill og ovn. Mormor'en var på ris a lamande og karamelknokler. Jeg var på de hvide kartofler og rødkål + borddækning. Vi syntes alle at det er nemt sluppet, så det kunne ikke være bedre. 
Drengene udfyldte også deres roller helt perfekt. De var spændte, glade, unulige, irriterende og søde.


Juletræspynt - en blanding af nyt og gammelt. Noget har jeg fået overdraget af min mor, som har fået det overdraget af sin mor. Det er de glaskugler, som det kun er mig de må røre ved.


Om formiddagen pytnede vi træet......


...og om eftermiddagen kom julemanden forbi. De foregående år har Dan ærgerligt nok været ude at gå med hunden, da julemanden kom forbi. Men i år var vi faktisk alle hjemme da det skete. Antons øjne var kæmpe store, og både han og Gustav havde mest lyst til at gemme sig bag ved mig, da en mand med plastik-pels-skæg entrerede gennem havedøren. Men de var helt friske på at hjælpe julemanden af med de to sidste gaver i julesækken, inden han drog hjemad for at fodre Rudolf.
Da drengene kom i seng efter juletræsfesten, efter at havde flået alt papir til konfetti, og smidt til og fra kort ud til højre og venstre, så jeg ikke nåede at danne mig et overblik over hvad der var fra hvem, sank vi om i sofaen og pimpede dessertvin og maste konfekt ind i arret.
Vi blev enige om, at det egentlig havde været meget hyggeligt. Men det er helt fint, at der er et helt år til vi skal igennem det igen.

Glædelig jul...

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en perfekt Jul.
    Med dejlige glade unger og lækker mad.

    Ønsker jer en fortsat Glædelig Jul.

    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  2. Hej Susi, ja det var dejligt. God jul til dig også :)

    SvarSlet