onsdag den 11. januar 2012

"Godt nytår din gamle idiot"

Ja, sådan var vi nogen, der sad og råbte hen over nytårsbordet på årets sidste aften. I festlige venners muntre lag naturligvis.
Det var så det år. Nu har vi så fået foræret et nyt år, som vi kan bruge til hvad vi nu engang lyster. Uha, sikke et ansvar jeg pludselig føler for, at 2012 skal blive et godt år. Livet er jo som et venteværelse. Det eneste det handler om er, at få tiden til at gå på en fornuftig og underholdende måde, indtil det går hen og bliver din tur.

Jeg bliver faktisk lidt panik-angst, når jeg tænker over det. For hvad vil jeg egentlig opnå i 2012....øhh...jeg er hverken overvægtig eller har lyst til nyt job og vi er allerede flyttet i drømmehus. Jeg er virkelig ude i finpudsningen nu.
Jeg drømmer om at blive sådan én der lige løber en tur på 5 km (uden at kaste op allerede efter 1,5 km). Så jeg er (igen) begyndt at løbe. Det er jeg begyndt på mange gange før, uden at det har resulteret i noget som helst. Jeg er aldrig kommet ud over det stadie, hvor jeg løber i 1 min. og går i 1 min. Nu prøver jeg altså igen.
En anden ting i finpudsningsafdlingen, er ting vi gerne vil have tilføjet i vores nye hus. Et haveskur f.eks. og nogle hylder på loftet til, at opbevare alt vores uundværlige lort indbo på.

Men jeg håber da at der dukker nye mål og ideér op. Imens vil jeg kigge tilbage på året der gik, og tænke over alle de overraskelser og dejlige oplevelser 2011 bød på.


Forår i vores gamle have. Vores sidste forår der - men det vidste vi ikke på det tidspunkt. Vi solget vores gamle hus i juni, og købte nyt i juli.

Vore nye have ser sådan her ud.....



...bortset fra legehuset, som blev smadret i tusind stykker i december-storm nr. 2.

Som man kan se på billedet er kvarteret ret nyt, og ser nærmest skaldet ud, i forhold til det vi kommer fra. I september da vi flyttede ind, nåede vi lige at få et par dejlige dage med frokost og aftensmad i haven. Det var dejligt, selvom jeg følte at vi sad og strittede lidt, der midt på den jyske prærie.



Bondegårdsbesøg i sommerferien. Min søde kollega Rikke og hendes landmand Ole, viste os alle deres lækre kæle-køer. Anton og Gustav syntes hunden og traktoren var mere spændende. Men Dan og jeg fik os en god snak med Ole om hvordan en malkemaskine egentlig fungerer. Det var faktisk uhyre interessant, hvad man kan få sådan et monstrum til at lave beregninger på. Nu siger jeg f.eks. "gennemsnitlig mælkemængde pr. pat" Ja, per pat - ikke per ko. Nej nej, der kommer skam ikke lige meget mælk ud af alle patterne på en ko. Der er højydelses-patter og lavydelses-patter. Akurat ligesom på mennesker.



Jeg tror, at jeg vil udnævne vores efterårsferie på Tenerife til årets højdepunkt. Vi havde simpelthen pakket alle vores nelliker, og taget dem med til dette palme-sydhavs-paradis.
Det blev en dejlig tur, da vi lige havde fået overstået de første 2½ døgn. Gustav fik nemlig konstateret bronkitis dagen efter vi ankom, og måtte tilbringe 2 døgn på sygehuset. Han havde det fint hele tiden, så der var ingen dramatik, ud over den jeg lavede, da jeg forsøgte at få drengen udskrevet og sendt tilbage til hotellet med medicin til behandling af bronkitis. Men den gik altså ikke. Lille Gustav fik medicin i drop i 2 døgn, før vi blev lukket ud, med en hel bærepose medikamenter, til indtag OG inhalation i tide og utide døgnets 24 timer.

2011 var et spændende år - 2012 bare kom - jeg er klar.

2 kommentarer:

  1. Åh altså Camilla, jeg alt for lidt til dig! :)
    Må 2012 blive året, hvor vi ser hinanden måske bare 3 gange! :)

    SvarSlet
  2. Jeg er faktisk næste allerede på vej op til dig med min sovepose og et par kasser rødvin :)

    SvarSlet