onsdag den 29. februar 2012

Vil I høre min body age?

I dag har min arbejdsplads afholdt sundhedsdag for alle medarbejdere. Det har været en spændende og rigtig sjov dag fuld af glade kollegaer. Der var få obligatoriske aktiviteter og mange frivillige. Et rigtig godt og flot initiativ, som blot er et af flere medarbejder arrangementer i anledning af virksomhedens 25 års jubilæumsår.

Jeg var frisk og fulgte med da en kollega spurgte, om vi ikke skulle have os et helbredstjek.
Jeg fik målt blodtryk, kolesterolindhold i blodet. Jeg blev vejet og målt og fik tjekket blodsukkeret. Alt var fint. Faktisk fik jeg at vide, at jeg havde for lidt fedt på kroppen. Det undrer muligvis ikke dem der har set mig IRL. Jeg har en fortid som æresmedlem i en slankeklub. Jeg var alt for tynd til, at jeg måtte være med, så jeg blev udnævnt til æresmedlem. Desuden lystrer jeg navnet "Knogle Connie" i gode venners festlige lag.
Nå men det er jo et luksusproblem, som jeg kan gå og hygge mig lidt med at få rettet op på i den nærmeste fremtid.

Af andre spændende ting jeg fik at vide om min knoglede krop var, at jeg består af 44,7 kg muskler.....øh, hvor f..... sidder de mon henne. Jeg har spaghetti hængende ud af ærmerne.
Desuden bærer jeg rundt på 2,4 kg knogler......nå, det var ikke meget! Jeg havde forestillet mig at mit skellet vejede 10 kg. Så jeg er faktisk ret overrasket på det punkt.

Men det sjoveste af det hele er, at det smarte maskineri der er i stand til at beregne alle disse underfundigheder, også er i stand til at fortælle én om éns bodyage. Altså den alder éns krop svarer til, når man tager de fysiske forhold i betragtning og ikke ser på ens fødselsår.
Og hold nu fast. Det er 35 år siden jeg blev født.....det underfundige maskineri fortalte, at min bodyage er......
20 år. HA HA HA!!! Ai låwe it!!! Der var ikke mange kollegaer, der ikke var blevet beriget med dette utrolige faktum i løbet af dagen.

Jeg aner ikke hvordan kvarksalver apparatet det underfundige maskineri fungerede. Jeg ved heller ikke, om jeg tror på at det kan nå frem til det samme resultat to gange. Men det er godt nok til mig. Det var faktisk lige før det blev for meget af det gode. Jeg mener - 3 år mere, så var jeg blevet umyndiggjort med et slag. Eller hvad nu hvis jeg fysisk havde været 19 år - var jeg så gået i minus???
Det er mange spørgsmål der trænger sig på. Men jeg vælger at lade det ligge, og nyde tilværelsen og min nye alder i selskab med én af mine store passioner her i livet.....kage :)

4 kommentarer:

  1. b.l.æ.r.e.r.ø.v! Nyd din kage dit heldige asen :)

    SvarSlet
  2. så var du vist MEGET ung da du fik børn :-D

    SvarSlet
  3. Sådan en test har min mand også fået foretaget på sit arbejde. - Den gi'r jeg altså ikke noget for - udover et godt grin.

    SvarSlet
  4. HA HA Tak for det K :)

    Ja, det må jeg vist have været. Gad vide hvad minbodyage var da jeg fyldte 20???

    Næ Pia. Der er også nogle der siger at skønhed kommer indefra. Jeg siger at det må være noget grimme mennesker har fundet på ;)

    SvarSlet