onsdag den 21. marts 2012

Det lille hus på prærien

Forår, sol, lys, udeliv kom til mig. Nøj, hvor er det bare skønt at sidde i solen på terrassen med en kop kaffe og et blad med fine billeder af smarte hjem, hvor børnene hedder noget vi aldrig kunne finde på at kalde vore afkom i jylland.


Hvor er det skønt at sidde her midt på prærien, med ubegrænset udsigt lige ind i samtlige naboers stuer og all rum, og drømme om hvor tyk og budsket ligusterhækken bliver engang når børnene nærmer sig konfirmationsalderen.....

Lige nu er der bart og meget lidt hyggeligt. Men vi har en plan.


Vi har haft besøg af en anlægsgartner, der skal lave en skitse af vores fremtidige haveparadis. Vi glæder os helt sindsygt til at komme igang. Vi skal have bygget er haveskur og lagt terrassen om, da den hælder ind imod huset. Det er sådan noget der kan give en byggesagkyndig svedeture og flimresyn.

Og så skal vi selvfølgelig have lavet køkkenhave, bålplads, legeplads, flagstang, tørrestativ og daseområder en masse. Jo, der skal nok blive fyldt op på matriklen. Kom nu med den tegning - jeg er klar med arbejdshandsker, spade, og ikke mindst planteskovl og en plante-ønske-liste der forlængst har passeret 10.000 kr. Det må nok komme lidt hen ad vejen, det der med planterne. Plads har vi masser af.







Ja, det ser ud som om vi fodrer fugle. Men her er ingen fugle der er så små, at de kan få mast deres krop ind i mit lille fodrehus. Vi gør mest i råger her på egnen. Jeg tror vestenvinden  har taget dem med lavere kropsvægt end end råge. Jeg drømmer om et læhegn i syren måske. Men det spreder sig jo som ind i store h. Så jeg ved ikke rigtig om det er en god ide alligevel.

Syrenen i en af krukkerne pønser vist på noget. Uhh, jeg glæder mig til at stikke min lange (lidt krumme) næse ned i deres blomster.
Ja, der er rigelig med muligheder for at følge med i naboernes gøren og laden her ude på prærien.

2 kommentarer:

  1. Ja bart er det, men det er jo som er hvidt lærred, der giver en lyst til at "farvelægge". Husk at mange har planter man kan få aflæggere af, så kan man da spare lidt.Go`arbejdslyst Annette

    SvarSlet
  2. Tak for tippet :) Det var en rigtig god ide. Jeg har faktisk medbragt et lille udvalg af spæde aflæggere fra vores gamle have. Jeg håber de har klaret vinteren i deres potter.

    SvarSlet