fredag den 20. april 2012

Jeg er fri

Eller rettere jeg HAR fri i dag. Dan er på arbejde og drengene er i det offentliges varetægt. Det har jeg aldrig gjort før. Jeg plejer at have drengene hjemme når jeg holder fri. Fordi de har da også fortjent at holde fri. Men dagen i dag er min. My precious. Og jeg vil hygge mig, og rigtig være god ved mig selv. Jeg vil samle op på hængepartier og tænke tanker, så jeg kan få gang  i nogle nye projekter, der kan skabe nye hængepartier. Sådan har jeg det bedst. Tænk engang hvis man en dag følte, at man var færdig med alle sine projekter.

Vi har brugt lang tid. Meget lang tid, på at indrette vore nye, meget lille bryggers så optimalt som muligt.
Problemet med bryggerset er, at det nok er ca. 4 m2 for lille. Der kan kun lige præcis stå et vingetørrestativ - men så kan man til gengæld ikke hverken åbne døren eller komme ind i rummet. Så en smart løsning var påkrævet, da vi hurtigt indså at have et tørrestativ stående i entre, køkken eller et hvilket som helst andet rum var fuldstændigt uacceptabelt. For det står der jo altid. Enten med vådt, halvvådt, halvtørt eller tørt tøj på.

Nu er projektet udtænkt, og har efterhånden været under udarbejdelse i en rum tid. Ting tager jo tid. Mange ting tager meget tid. Men løsningen blev "træk-ud-væghængte-tørre-stativer". Og vel at mærke nok af dem. Vi har ca. 25 meter tørreplads i vores ialt 5 stativer (der hænger også et over vasken, som ikke ses på billedet).




I vores hjem (og sikkert i mange andre børnefamiliers hjem) fungerer vores bryggers som en slags virksomhed. Der kommer ustandseligt beskidt tøj ind, som skal forvandles til rent tøj. HELE TIDEN !!

Denne virksomhed kræver struktur og en leder med en fast hånd. Beskidt tøj skal jo sorters. Og det går vi meget op i her i huset. Nu er jeg jo sådan en tekstil-nørd, som ikke kunne dømme om bare at kaste en stak ind i tromlen uden først at granske og sortere stakkens indhold.
Til dette formål har jeg syet en stak natur farvede bomuldssække til vasketøjssortering. Det er min mening, at jeg vil printe et vaskesymbol på hver sæk der viser hvad der skal hvor hen. Men først skal jeg have sat sejlringe i sækkene så de kan hænge på en krog på væggen (så husmoderen kan komme til med støvsugeren).




Sækkene har ligget længe da, det ikke er på et hvert gadehjørne her på prærien man kan få monteret sejlringe. Og det skal være metal. Plastikringe de ryger ud til højre og venstre. Jeg har syet et forhæng til min mor engang. Det så ud af h...... til efter 14 dage. Fordi de faldt af igen.

Så dagens hængeparti er, at køre land og rige rundt for at finde en "sejlringe montør", så jeg kan få poserne færdige. Så vi kan få dem hængt op, så vi kan få bryggerset færdigt, så vi kan få entréen færdig, så vi kan få..........

5 kommentarer:

  1. Nød lærer nøgen... eller hvad man nu siger.
    De der træk-ud-nogen ligner en løsning jeg også kan bruge, når vi får renoveret bryggerset.
    Systemet med at sortere direkte har jeg brugt i efterhånden en del år, og det er bare godt. Væk er alle de weekender med vasketøjsbunker på køkkengulvet, hvoraf halvdelen bare ryger tilbage i kurven, fordi man alligevel ikke kan nå at vaske det hele. OG som så skal sorteres igen.
    God jagt - og god fridag.

    SvarSlet
  2. Det var en god ide med de sække.
    Mon ikke du kan få nogle metal- ringe i et byggemarked. den slags man bruger til presseninger
    Hilsen Trine

    SvarSlet
  3. Kirsten - ja, du har ganske ret. Noget når at blive sorteret op til flere gange, inden det ryger ind i tromlen.

    Trine - godt fif der :) Tak.

    SvarSlet
  4. Kære Camilla - der var du jo!

    Jeg faldt for et par år siden over dine müslibarer (inden jeg fik min egen blog!) og siden har din opskrift nærmest haft særstatus i samlinge af familiens kage-favoritter:-D

    Mange gange har de været "det festlige indslag" i madkassen, været det søde til fødselsdagen og dét ekstra tilbehør til alt fra skovturen til eftermiddagskaffen.

    Nu vil jeg ikke miste dig af syne igen og har meldt mig som fast læser her på din blog.

    Varme hilsner og TAK! Fra Mette

    SvarSlet
  5. Mette - ja, jeg er jo lige her. Velkommen tilbage. Glad for at høre at du har haft stor fornøjelse af opskriften.

    SvarSlet