tirsdag den 17. april 2012

Kong Christian stod ved højen mast og s... i venstre last

I morges lå der sne....


Den opmærksomme læser vil bemærke, at der endnu ikke er kommet flagstang på den røde flagstangsfod i baggrunden, samt det bare skelet til haveskuret (i daglig tale: portnerboligen pga. størrelsen) øverst til venstre i billedet.

Her til aften så det samme sted således ud......


Dan og seniorkonsulenten havde i løbet af dagen, beklædt haveskuret med det som jeg kalder træbrædder, men som i virkeligheden hedder klink beklædning.

Flagstangen var ankommet med særtransport og lå "klar til montering på eksisterende stander" som det stod i brugsanvisningen. Dvs. man får et langt glasfiberrør og noget snor. Resten må man sgu selv sørge for.
Vi fik i allerede i forrige uge plantet den ca. 80 kg ondskabsfulde tunge cementfod, i et urimeligt dybt hul. Seniorkonsulenten støbte omkring foden i sidste uge og vi fik malet bæstet i weekenden. Så der var ingen undskyldning, for ikke at afholde officiel standerhejsning her til aften.
Som sagt så gjort. Nu kan vimplen hænge og pynte indtil det bliver min fødselsdag lige om lidt. Så skal hele nabolaget bare se noget seriøst standerhejsning.

Ps. titlen på indlægget er fra en sang jeg har lært af min mor engang.

2 kommentarer:

  1. Hold da op sikke en fart! Tænk at få begge dele på én dag.
    Jeg drømmer faktisk om både skur og flagstang i haven. Men flagstang får jeg vist aldrig...

    Jeg ser frem til flaghejsning "en masse" her hos dig. ;))

    SvarSlet
  2. Åh altså Cameeelja (udtales på tunesisk) Jeg elsker din humor! Jeg savner så meget at være sammen med dig :) NU NU NU skal vi altså snart finde en ledig weekend! :)

    SvarSlet