tirsdag den 5. juni 2012

Ja, Rom blev ikke drukket på én dag!

Sådan har jeg det når jeg står inde i varmen og stirrer magtesløs ud på vores seneste projekt - omlægning af ca. halvdelen af haven.
Nu hvor haveskuret / portnerboligen står færdig (mangler maling, hvilket kommer til efteråret), så trængte vi til noget nyt at gå op i. Så vi gravede lige halvdelen af have op.



Grunden til denne drastiske handling var faktisk, at faldet på flisebelægningen på terrassen var forkert. Vandet løb ind imod huset. Det er selvsagt et temmelig ufornuftig arrangement, så vi valgte selv at tage alle fliserne op, og har efterfølgende fået en prof til at justere faldet og lægge fliserne ned igen.


Ude på vejen ser der sådan her ud, da vi i samme forbindelse vil have spædet haveanlægget op med lidt brosten, en lidt større terrasse og fliser omkring portnerboligen samt noget blomsterbed.

Vi hev fliserne op 2. Pinsedag. Eller hev og hev. De sidste 10 m2 blev nærmere slæbt op. Jeg lå på knæ og løftede alle stenene op på højkant, til Dan der derpå løftede dem op i en trillebør og kørte dem hen og stablede dem på paller.
Jeg ved godt at jeg havde den lette tjans der. Men hold nu op hvor var det hårdt. Vi tog 67 m2 op i alt den dag. Til slut lød det som om vi spillede tennis. Hver løft blev ledsaget af et anstrengt støn. Kunne vi mærke vores kroppe dagen efter?? Jeps!!

Anlægsgartneren kom dagen efter med store maskiner og gik i gang med at rode og reagere, og pløje hele plænen op. Nu sidder vi så inde i varmen og kigger ud på hvordan projektet skrider (alt alt for langsomt) frem. Jeg har jo ingen tålmodighed. Hvad laver de egentligt. Når jeg kommer hjem fra arbejde er det første jeg gør, at gå ud og notere mig hvad der er sket siden dagen før. Og jeg ser ALT!! Puha, hvis jeg var arbejdsgiver der, så havde jeg nok svinget pisken for længst. Gudske tak og lov for, at vi ikke betaler dem på timebasis.

Men hvis vejret pludselig tør op og bliver sommerligt igen, så må de der arbejdsmænd altså køre deres store maskiner uden om mig og familien, når vi sidder og spiser aftensmad, for så skal vi ud og de skal op på den store klinge.

3 kommentarer:

  1. det ser super fint ud ... og det skal da nok blive godt engang ;0)

    SvarSlet
  2. Årh det bliver spændende! Og uha, det med fliser kan jeg godt huske hvordan er! Men det er fedt når man er færdig :) Og du kan godt få de arbejdere færdige, for nu skal vi da vist snart have den latte på terrassen :)

    SvarSlet
  3. Merete - tak og ja det håber vi. Jeg ser det for mig når jeg lukker mine øjne.

    Mette T - ja for h...... da. Jeg går lige ud og svinger pisken og så sætter jeg lige vand over.

    SvarSlet