søndag den 22. juli 2012

Feriebilled spam

Jeg sidder i sofaen og trøstedrikker feriens sidste glas rødvin, og ser på billeder af nogle af de dejlige oplevelser vi har haft.


Ferien startede vi med en uge i sommerhus på Rømø. Vejret var dejligt - helt perfekt.
Vi red på ponyer, eller drengene gjorde, i sammenlagt 4 min. Jeg trak rund Gustav på med en ældre, doven og tilsyneladende noget gammelsulten pony, der ved først givne lejlighed stak af med mig hængende bagefter, for at komme hen og gumle i en halmballe. Gustav mistede fuldstændig tiltroen til dyret, og nægtede, derefter al anden interaktion med krabaten end at strigle den.
Anton begyndte bare at kede sig, han havde ellers talt om lige side sidste sommer, at han godt kunne tænke sig at ride. Men det var åbenbart ikke så spændende, da det kom til stykket.




Turen gik med udgangspunkt på Rømø, til både grænselandet (billige kulhydrater og billig bajer - det var et inferno af folk fra brun segment, der stod på nakken af hinanden. Men hvad gør man ikke for at få noget kastet i nakken) og til Ribe. Ribe var lidt mere civiliseret, og en rigtig dejlig by. Jeg fik helt lyst til at blive en af de der mennesker, der klæder sig ud som viking, og bruger al sin fritid på, at skyde med bue og pil, spise helstegt pattegris fra bål og brøle vildt ud i natten i en mjødbrandert, sammen med alle de andre fritidsvikinger.






Hjemme igen, var anlægsgutterne endelig blevet færdig med deres del af haven. Så skulle vi bare lige så noget græs......havde vi tænkt os. Men så begyndte det at regne.....i 1½ uge ca.
Vi løb rundt og rev og tromlede og såede græs imellem regnbygerne. Vejret kunne have været mere samarbejdsvilligt, men det gik, og vi har nu fået sået over det hele.....ad ca. 4 omgange.




Den sidste uge af vores ferie bød på en tur til Silkeborg med mormor. Vi spiste dejlig frokost, og tog en sejltur på søerne. Drengene syntes det var meget spændende og tiden fløj af sted. Jeg havde ellers frygtet en situation med umulige børn, i en lille båd, med andre mennesker, uden mulighed for at komme væk.


Til sidst brugte vi lidt mere tid på at hakkei haven. Jorden her på matriklen kunne vi blive rige på, hvis vi gad pakke den i pølser og sælge den som juledekorationsler. Så det tog lidt tid, at få hakket et hul der var stort nok til en Rhododendron, og efterfølgende få det fyldt med dyrt indkøbt spagnum (ja, du læste rigtigt - jeg har lavet et rigtigt surbundsbed. Så voksen er jeg åbenbart blevet). Så nu har den bare af at gro. Det samme har græsset. Gro for h...... gro!!


I morgen er det arbejdsdag. Og jeg glæder mig til, at få lov til at sidde lige så stille, og tygge mig igennem mine e-mails én for én. For de fleste af mine kollegaer har stadig ferie og der vil være dejligt stille på kontoret. Man skal starte stille op efter ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar