tirsdag den 3. juli 2012

Viking for en dag

Sommerferien har ramt os, og vi har allerede glemt alt hvad der handler om faste vågnetider, spisetider og sovetider. Vi har indtaget sommerlandet med regntøj i bagagerummet naturligvis. Men indtil videre er vi kun blevet pænt behandlet af det danske klima.

I dag gik turen til Ribe Vikingecenter. Det har været en spændende dag, hvor vi blev vidner til både kamptræning, falkoneropvisning, vølver, pinde-huggeri og en smedie i fuld aktion. Anton og jeg prøvede også at skyde med bue og pil.



Det var sværere end vi begge havde forudset. Jeg havde nær skudt instruktøren, så lidt held havde jeg da med mig. Med mig hjem, fik jeg mig en middelstor blodansamling på underarmen, af slaget fra buens snor efter at have affyret pilen.





Vikinge-pølser....fnis.....


Vølven der kategorisk nægtede at udtale sig før kl. 12.45. Det nåede vi ikke tilbage til, så vi fandt aldrig ud af hvorfor der hang en udhulet, halvrådden hest i hendes baghave. Jeg fik den desværre ikke fotograferet. Men vær ikke ked af det. Det var ikke noget kønt syn.


Spådoms-grej....


Vikinge-dims...


Mandlig viking der er i færd med at pimpe sit sokke-udstyr, inden han tager fat på dagens dont.



Falkoner in action....


Vikinge-ko med tilskuere....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar