mandag den 13. august 2012

Mød min ven Bøsse Jørgen

Gustav har som mange andre friske drenge flere kilo tøjdyr, der alle er i besiddelse af en helt unik personlighed. Gustav har selv navngivet dem alle. Nogle navne er oplagte. Andre begriber jeg ikke hvordan han har fundet på.

Her er en lille udvalgt skare.

"Bamse"     "Uwle-pude"      "Tykke Mavse"      "Bøsse Jørgen"      "Æsel"      Hund"



  
Ja, vi mangler faktisk bare en dukke af anden etnisk herkomst, så er den politisk korrekte samling komplet. Et oplagt fødselsdagsønske for en frisk og rask dreng.

Det der "Bøsse Jørgen" menes at stamme fra, at vi her på matriklen bruger ordet "møsse" om det at kysse. Og isbjørnen er en meget kærlig bjørn. Så Gustav sagde nok oprindeligt "Møsse bjørn". Men da begge forældre var ved at brække sig af grin, da de troede drengen sagde Bøsse Jørgen, så kunne dyret jo ikke hedde andet. Muligvis politisk ukorrekt.

Da jeg var barn havde jeg en negerdukke der hed Mogens. I dag må man jo ikke siger "neger". Må man egentlig sige sort? Brun? Afrikaner? Ekstrem solbrændt?

Uha, verden kan være lidt svær at forklare for videbegærlige børn.

3 kommentarer:

  1. hHAHAHAHA BØSSE jørgen :p ejh hvor er den god :D
    I det mindste vokser jeres dreng ikke op i et hjem, der ikke er rummeligt.

    Fantastisk :D Han skal nok blive en god og rummelig dreng - ikke alle de fordomme

    SvarSlet
  2. Nemlig, børn bør kende til samfundets minoriteter så tidligt som muligt. Jeg tror mange fordomme går i arv fra forældrer til deres børn. Det er faktisk uhyggeligt.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet