søndag den 9. september 2012

Får og guddommeligt lys

Flere steder i nærheden af hvor vi bor er der indhegninger med får. Faktisk kan vi nogle gange høre dem. Det lyder lidt som om der går overgang i en af dem en gang imellem. Den mæh'er mange gange i træk, hvilket lyder mære æsel-agtiget end det lyder fåret.
Nå men, nu hvor vi bor så tæt på og faktisk kører forbi dem hver eneste dag, så er det jo enhver forældres pligt at tage afkommet med på tur for at besigtige disse uldne skabninger.

Det blev så i dag. Jeg fik bakset begge drenge frem, og to cykler blevet halet ud af garagen. Cykelhjelme blev monteret på SAMTLIGE tre deltagere. Dvs. OGSÅ mig....selv om jeg lignede en udviklingshæmmet der ikke må slå hovedet i en uvildig bevægelse.
Vi var klar....da vi opdagede at Antons cykel STADIG var punkteret. Ja, den havde åbenbart ikke lappet sig selv siden den i onsdags, blev sat ind i garagen i punkteret tilstand og dernæst glemt. Den får lige chancen én gang til. Vi valgte at afmontere diverse cykelhjelme og begive os af sted på apostelenes heste, som min mormor ville have udtrykt det.

Drenge på jagt efter får / får på flugt.

Et billede siger mere end tusind ord. Dunhammeren er en spøjs blomst.

Straks da vi kom ind i fåre-indhegningen stod vi i fåreefterladenskaber til op over rågummiet. "Ad fårene har lavet hundelort over det hele" skreg Gustav ud over hele nabolaget. Han er ellers normalt en meget kløgtig dreng, men der har han stadig lidt at lære.
Fårene var som forventet ikke lige frem håndtamme. Så da mine drenge havde jaget dem rundt i indhegningen 1½ omgang, måtte jeg skride ind og trække dem udenfor igen. Så de stakkels dyr kunne få lidt privatliv.

I stedet vendte vi os om, og betragtede scenariet af 4 traktorer der var ved at lave og samle halmballer på nabomarken. Vi går meget op i traktorer og deres navne. Vi ser også tit traktorer omkring hvor vi bor. Jeg tænker nogle gang på hvad folk inde i byerne snakker med deres drenge om. Mange drengebøger handler jo om biler, traktorer, motorcykler, monster trucks, mejetærskere, gravemaskiner og den slags.
Jow jow, der er så skønt herude på landet.

Halmballer bliver født

Guddommeligt lys over Ikast
På vejen hjem blev vi ramt af guddommeligt lys. Sådan så det i hvert fald ud. Det var en dejlig sensommer eftermiddag. Luften duftede af sensommer, modne æbler, lun jord og halm. Efterår er nu også hyggelig.

6 kommentarer:

  1. September er en fantastisk måned. Det giver jeg dig fuldstændig ret i.

    Sikke en dejlig eftermiddag med begge dine drenge. Det er fedt når de ting vi omgiver os med til hverdag, undersøges nærmere.

    Jeg hepper på en guddommelig lapning indenfor den næste uge... ;)

    SvarSlet
  2. Hehe vi snakker faktisk også om traktorer og heste og marker. Men vi tager også på landet og kigger på dem med jævne mellemrum.
    Deruodver snakker vi meget om busser! og både. :)
    Så snart jeg er færdig med at læse på uni flytter vi også så hurtigt vi kan. :) Byen bliver aldrig helt os.

    SvarSlet
  3. Thanks for the information... I really love your blog posts... specially those on Packers and movers in Chennai

    SvarSlet

  4. Ambition has but one reward for all: A little power, a little transient fame; A grave to rest in, and a fading name photography

    SvarSlet
  5. Det er en fornøjelse at læse din blog du skriver så dejligt og så man må more sig. God septemberdag til dig og din familie. Annette

    SvarSlet
  6. Ulla V - ha ha, jeg tror faktisk at der har fundet en guddommelig lapning sted. Luft det holder den nemlig. Helt uden anden indgriben end en pumpning.

    Emma - Ja kom her ud på landet. Her har vi det hele (undtagen den lille havfrue og den slags)

    ICM og Photys - jeg aner helt ærlig ikke hvad Isnakker om. I må have fået forkert nummer.

    Annette - Tak :) Jeg er glad for at du gider at læse med og for at du giver en kommentar. Det elsker jeg når der er nogen der tager sig tid til :)

    SvarSlet