søndag den 21. oktober 2012

Jeg går aldrig ned på udstyr.....aldrig!!

For nogen tid siden kom jeg jo efter flere års fotografering i enten halv-mørke eller alternativt dræber-blitz lys, til at købe en SB700 blitz til mit Nikon D40 kamera. Ja, tillad mig at blive lidt teknisk. Jeg er faktisk gået hen og blevet helt enormt foto interesseret.
Nå men nu gik det jo ikke anderledes end, at jeg med erhvervelsen af den nye blitz, fandt ud af at min børneudgave af et spejlrefleks kamera, teknisk set bare var et stenalderfund. Jeg gik fuldstændig ned på udstyr. Apparatet kunne jo præstere hverken noget ordentlig ISO, blænde eller arbejde sammen med blitzen.

Jagten på den helt rigtige afløser gik ind i sommerferien. Jeg læste mine nethinder ømme i min søgen. Jeg spurgte den klogeste jeg kender på området. (Ja, den er til dig den her Steffen) Jeg satte fedtede næse-pletter på ruden ved den lokale fotohandler, og endte med at blive så forvirret, at jeg slet ikke skulle have noget. For det kamera og det objektiv jeg mente kunne løfte mig ind i fremtiden, ville stå mig i ca. 15.000,- Og det var måske nok lige i overkanten af hvad jeg havde forestillet mig. Så blev jeg pigesur og lod være med at kigge på kamera i et par måneder.

Men nu har jeg endelig langt om længe truffet en beslutning. Nikon D7000....and I låwe it. 

Tillad mig at offentlig gøre nogle af mine eksperimenter. Jeg er helt indforstået med at National Geographic ikke slår telt op foran min hoveddør, i håb om at være de første til at give et bud på et af mine "pletskud".






3 kommentarer:

  1. Fantastisk... Misundelse er en grim ting :)

    SvarSlet
  2. Nu er det ikke tilfældet, men hvis jeg var ansat ved N G , så ville jeg helt sikkert købe billederne

    SvarSlet
  3. Mette - ja, jeg kender godt følelsen. Puha..

    Annette - :) Jeg har netop sendt NG en anbefaling af dig som mulig kommende medarbejder :)

    SvarSlet