søndag den 2. december 2012

Med trusler når man længst......

Jeg har hængt min egen julesok op i køkkenet i håb om at nissen får noget til overs. Eventuel noget som ingen andre vil have. Indtil videre er der ikke sket noget som helst. Men december er jo stadig ung.

Mors julesok

December kom fuldstændig bag på mig i år. Jeg styrtede rundt d. 30 november i pankiangst for, at få fingerne i to chokoladekalendre. Jeg havde ikke skænket det en tanke før. Jeg opkøbte de to sidste de havde i Netto (det var den tredje butik jeg raserede på min vej). Én med spiderman og en med Mc Queen. De to sidste med drenge motiver. Anton og Gustav var ganske enkelt få sekunder fra at ende med en Hello Kitty og en Disney Prinsesse model. Puha, for et mareridt.

Men i løbet af de forgange 48 timer har jeg forvandlet et ganske almindeligt parcelhus, til en levende juleudstilling. Jeg overvejer faktisk at investere i en lille togbane, og tage entré for en rundtur i mit julelandskab.

Kom indenfor - her har vi hygge på lager

Jeg havde pyntet en del op i køkken og stue fredag aften, så drengenes øjne var store af forundring da de stod op til et forvandlet hus. Resten af juleudstillingen klarede vi i fællesskab i løbet af lørdagen.


Natur jul - det er bare så pænt.....igen i år. Jeg bliver aldring træt af grankogler.

Engle er nu også fine. Især når det er nogle søde babyer.

Behøver jeg at nævne at det er Anton og Gustav som babyer?


 Ja, vi har også julepynt udenfor.....altså indtil den først orkan kommer.


I løbet af lørdagen hørte jeg Anton skælde ud inde på sit værelse. Jeg var nød til at kigge ind for at se hvad der foregik. Anton sad på sengen med et fast greb om en julemands skæg, imems han pegede med sin lille pegefinger i julefars tykke mave "giv mig så en gave - ellers trækker jeg dig i skæget". Ha ha, han er fiseme bare så sød.
Det kan være at det var den vej jeg skulle gå for at få noget i min julesok.



3 kommentarer:

  1. Hvor ser der hyggeligt ud hos jer.
    Mon ikke der kommer lidt i din sok, ellers må du jo tage en alvorlig snak med julemanden ;-)

    SvarSlet
  2. MIn julesok er også hængt op -helt ærligt, det MÅ da være vores tur i år ikk??

    SvarSlet
  3. Lydert - ja, jeg lever i håbet. ellers skal jeg nok have alvorligt fat i ham julemanden. alternativt må jeg jo selv ud og handle. Det er da en rigtig god undskyldning for at købet noget til sig selv.

    K - he he, enig. ungerne mangler jo i virkeligheden ikke noget. Det er noget andet med os ;)

    SvarSlet