lørdag den 2. marts 2013

Frisk luft - ja men så kom da med det

Nu er vinterferien ved at lakke mod enden for vores vedkomne. Det sidste store projekt blev en tur til Vesterhavet med farfar og Lis. Det var en dejlig tur, der fik samtlige deltageres kinder til at lyse rødt på neon måden. Meget friskt, moderne og ikke mindst klædeligt.


Ja, det er nok ikke Michael Kvium der har været forbi her. Men det er egentligt meget pænt.


Fyrregrene som kystsikring. Ærgrede mig over at vi ikke tog juletræet med her ud. Det står stadig hjemme i haven. Drengene har hængt sandkasse legetøj på det og lagt sten under det som julegaver. Det har ikke tabt en eneste nål. Jeg tror bare jeg sætter det om bag ved skuret, så kan vi spraye det sølv og bruge det igen til næste jul.



Dette billede er taget få sekunder før jeg bukker mig ned, og stikker hele møllen op i kameraet. Damen har tilsyneladende fundet en helt unik sten!
Jeg håber på hver gang jeg er ved havet, at jeg finder bare et lillebitte stykke rav, eller et lækkert stykke drivtømmer. Men nu er jeg nok ikke typen der snubler over den slags ting. Det eneste jeg fandt var en rådden sæl, som jeg dog undlod at tage med hjem.


Uffe var ikke rigtig indforstået med at sælen for længst var afgået ved døden. Han hoppede rundt og ville lege med dyret, på den der "jeg-er-faktisk-pisse-ræd-for-dig-men-hvis-du-vil-lege-er-jeg-helt game" måde.


 


Ja, guds fri natur kan være en grim kælling. Prøv lige at se et ansigt jeg kan stille op ved synet af en harmløs strandsten. Det er da godt at jeg har sådan en lang næse. Der er rigeligt med plads til næserynken.


 

Hele forsamlingen med vinden lige i masken.

Da vi besluttede at vende om for, at køre til Ringkøbing for at spise frokost, havde permafrosten bidt sig ubarmhjertigt fast i mine baller. Jeg var faktisk overbevist om at sædevarmen i bilen, var gået i stykker, fordi varmen slet ikke var i stand til at trænge igennem 10 cm frossen spæk. 

Ringkøbing var lige så hyggelig som altid, og kaffen var varm og velkommen. Det sammen var selskabet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar